דף הבית >> נושאים לתחקיר >> נושאים נוספים >> מדינת ישראל חייבת למנוע את העברת הכספים למשפחות מחבלים

מדינת ישראל חייבת למנוע את העברת הכספים למשפחות מחבלים

ראש חטיבת המחקר באמ"ן לשעבר תא"ל יוסי קופרווסר, : מדינת ישראל חייבת למנוע את העברת הכספים למשפחות מחבלים ולא להסתפק בחוק הקיזוז.

מרכז בדין  לחקר מדיניות המזרח התיכון' קיים מפגש ז אמש שלישי  מפגש זום בנושא החוק ברשות הפלסטינית המעניק שכר למחבלים פלסטינים שרצחו או פגעו בישראלים.

ראש חטיבת המחקר לשעבר באמ"ן, תא"ל במיל' יוסי קופרווסר, המכהן כמנהל מרכז המידע למודיעין ולטרור ע״ש מאיר עמית, השתתף אמש במפגש שקיים 'מרכז בדין  לחקר מדיניות המזרח התיכון' בנושא החוק ברשות הפלסטינית המעניק שכר למחבלים פלסטינים שרצחו או פגעו בישראלים.

במפגש נכח ראש חטיבת המחקר באמ"ן לשעבר תא"ל במיל' יוסי קופרווסר שנכנס בימים אלה לתפקידו כמנהל מרכז המידע למודיעין ולטרור ע״ש מאיר עמית הפועל בחסות משרד הביטחון ושי מימון מיוזמי חוק קיזוז שכר המחבלים ומועמד ימינה לכנסת. בנוסף השתתפו משפחות שכולות בהם דן לנדאו, אביה של מיכל סולמון, שבעלה נרצח עם אחותו ואביהם בפיגוע בחלמיש וברנדה למקוס, אמא של דליה למקוס שנרצחה בגוש עציון.

תא"ל במיל' יוסי קופרווסר  : מדינת ישראל צריכה לעשות יותר כדי למנוע העברת כספים למשפחות המחבלים ושיתף שמדובר במסר חדש של מערכת הביטחון המבקשת להפעיל יותר כלים למניעת העברת הכספים:

"החוק הזה הוא מקומם. 25 שנה בכלא זה 12 אלף שקלים בחודש. אני פגשתי כמה אסירים פלסטינים בכלא והם סיפרו לי כמה השכר הזה מאפשר להם לחיות ברווחה. אתה יכול לשלוח את הילדים ללמוד בבתי ספר פרטיים וליהנות מהחיים אחרי שתשתחרר מהכלא. הם גם מקבלים מענקי שחרור מהכלא והטבות נוספות. המהלך הזה בניגוד לכל חוק בינלאומי אבל זה לא מפריע לאף אחד מאלה שנמצאים בקשר עם הרשות הפלסטינית לתת להם מימון מגוון. אדם פלסטיני רגיל מקבל בשנה אחד חלקי 50 ממה שמקבל בחודש".

יוסי קופרווסר,

שי מימון: "המחבל שאירגן את הפיגוע בו נהרג מלאכי רוזנפלד ואני נפצעתי היה מחבל משוחרר עסקת שליט שהיה מעורב בפיגועים נוספים בהם נהרגו ישראלים מימן את הנשק מכסף שקיבל ממשרד האסירים. הבעיה שלי היא לא עם הרשות הפלסטינית אלא עם הנחישות הישראלית להילחם בדבר הזה. הופתעתי עד כמה היא חלשה. יש מחבלים שאומרים בחקירה שלהם שהם יצאו לבצע פיגוע כי ידעו שזה יבטיח את העתיד של הילדים שלי".

מנכ"ל מרכז בדין, דוד בדין: "הייתה שערורייה חסרת תקדים. עד עכשיו מדינת ישראל לא נוקטת בפעולה מול חוק מזעזע ומעלימה עין מעשייה פלסטינית אינטנסיבית המעודדת רצח ופגיעה בישראלים. דברי קופרווסר נותנים תקווה חדשה שאכן מדינת ישראל תנקוט פעולות מעשיות".




https://ashkubit.com/%D7%9E%D7%93%D7%99%D7%A0%D7%AA-%D7%99%D7%A9%D7%A8%D7%90%D7%9C-%D7%97%D7%99%D7%99%D7%91%D7%AA-%D7%9C%D7%9E%D7%A0%D7%95%D7%A2-%D7%90%D7%AA-%D7%94%D7%A2%D7%91%D7%A8%D7%AA-%D7%94%D7%9B%D7%A1%D7%A4%D7%99/
 




 
 

Israel Resource News Agency  /  CENTER FOR NEAR EAST POLICY RESEARCH Ltd
POB 71098, Beit Agron International Press Center, 37 Hillel Street, Jerusalem 94581 Israel
Tel. (+972-2) 623 6368 or cell phone (+972-54) 722-2661
IsraelNewsInvestigations@gmail.com

© All rights reserved

בניית אתרים | עיצוב אתרים | קידום אתרים | כרטיס פייסבוק עסקי סטודיו רותם-בר: rotembarstudio.com