דף הבית >> נושאים לתחקיר >> מאמרי עומק על הרש"פ >> מבט אישי של כתב זר באנאפוליס
מאמרי עומק על הרש"פ
הממשלה החדשה ואתגר המציאות הפלשתינית
מי המציא את העם הפלשתיני
ממש לא "עניין שגרתי"
מדיניות ממשלת ישראל נגד הסתה - האומנם?
מימון לבית ספר כצורך הומניטרי?
מה שמשדרים שם מסרבים לדעת כאן
סלאם פיאד ו"מתינותו"
מבט אישי של כתב זר באנאפוליס
"הפלשתינים מעולם לא אישרו את הסכם אוסלו"
למה הפלשתינים נושכים את היד המאכילה אותם?
"להסיר הכחשת השואה של עבאס מתוכנית הלימוד"
העברת כספים לרשות: ארה"ב נגד, ישראל בעד
ישראל מבקשת מאירופה לממן ספרי הסתה
הממשלה מתנהגת כמו בן שאינו יודע לשאול
הפלשתינים מחלקים מפות הכוללות גם את ת"א
כי מרמאללה תצא שנאה
מדיניות של "כאילו"
מחדל החינוך

מבט אישי של כתב זר באנאפוליס
דוד בדין

הכתב שאל את דוברי מחלקת המדינה שנכחו באולם אם קריאתו של בוש למגר את הטרור כללה את גדוד אל-אקצה של הפת"ח, שממשיכים את פעולות הטרור שלהם ללא הרף, כאשר קבוצה זו אכן מוגדרת בחוק האמריקני כארגון טרור לא חוקי  
בהגיענו אל אצטדיון הכדורסל של האקדמיה הימית של הצי האמריקני באנאפוליס, כל הכתבים נדחסו לאולם, וחיכינו להופעה ולמסיבת העיתונאים של הנשיא בוש, ראש אש"ף - עבאס ורה"מ - אולמרט.

במקום הופעה, הכתבים קיבלו אותם על מקרן, על הקיר, ללא כל אפשרות לשאול שאלות. לא היה אף כתב שמחה על-כך. כולם רשמו ודיווחו כמו כבשים ממושמעים.

מפת הדרכים היתה "יישום מפת הדרכים של 30.04.2003". מדוע בוש ציין את התאריך הקדוש של מפת הדרכים? רק הבקיא יבין שיש תאריך אחד של מפת הדרכים - 25.05.2003, ביום שבו ממשלת ישראל קיבלה את מפת הדרכים, עם 14 הסתייגויות, כאשר רובן התרכזו במיגור הטרור לפני כל צעד נוסף. אך, יועצי בוש קבעו שאין לקבל או להתייחס לתוספת הישראלית למפת הדרכים באשר לתוכן דבריו של הנשיא בוש.

הנשיא שם את עצמו כ"שופט" לכל נושא שעלול להיות שנוי במחלוקת במהלך המו"מ העתידי בין ישראל לאש"ף בשנה הקרובה - תהליך שבוש קובע שיסתיים בסוף שנת 2008.

כתב זה שאל את דוברי מחלקת המדינה שנכחו באולם אם קריאתו של בוש למגר את הטרור כלל את גדוד אל-אקצה של הפת"ח, שממשיכים את פעולות הטרור שלהם ללא הרף, כאשר קבוצה זו אכן מוגדרת בחוק האמריקני כארגון טרור לא חוקי.

המענה היה שלילי. אין דרישה מפורשת מעבאס למגר את ארגון גדודי אל-אקצה של הפת"ח. בנוסף, שאל הכתב הזה אם קריאתו של בוש להפסקת ההסחה כוללת דרישה לשנות את ספרי הלימוד של הרשות הפלשתינית. תשובת דוברי מחלקת המדינה: "אין לנו עמדה".

אך בינתיים, צוות של בית הנבחרים בוושינגטון אישר שהם קיבלו תזכיר מהנהלת הקרן לסיוע החוץ האמריקני, שמרגיע את הקונגרס בכך ש"אין יותר הסחה בבתי הספר של הרשות הפלשתינית".

דיווח זה הוכן על-ידי פרופ' נתן בראון, שעובד במכון לענייני מזה"ת (MIDDLE EAST INSTITUTE) בניהולו של אד ווקר, לשעבר שגריר ארה"ב בישראל, הפועל במימון חלקי של ערב הסעודית. בריאיון הוא גם משמש כיועץ עבור הלובי הערבי בוושינגטון. כנראה זה סימן שניתן לעתיד בעניין יכולתו של הממשל האמריקני להיותו "שופט" בעניינים השנויים במחלוקת.

יש לציין, שדוח משרד הביטחון בנושא ספרי הלימוד הפלשתינים שנכתב על-ידי נועה מרידור, רעייתו של שגריר ישראל בארה"ב, קובע מפורשות שספרי הלימוד הפלשתינים הם בעלי מרכיב "אנטישמי", שמכין את ילדי הרשות למלחמה עתידית נגד מדינת ישראל.

ובאשר להתחייבותו של רה"מ לעמוד על כך שיכירו במדינת ישראל כמידה "יהודית" לכל דבר - נוסח זה נעלם באנאפוליס, כאשר הוא רק ציין "שתי מדינות לשני העמים".

משפט נוסף, יש לציין, כי רדיו "קול פלשתין" של הרשות הפלשתינית בחר לשדר את הדרשה ממסגד אל-אקצה ביום שישי האחרון, אשר הדגישה את ההתנגדות הנמרצת והמפורשת של הרשות הפלשתינית לכל אפשרות שמדינת ישראל היא מדינה יהודית. בין היתר, עם התנגדות עקרונית להצהרת בלפור.
 
   
 

Israel Resource News Agency  /  CENTER FOR NEAR EAST POLICY RESEARCH Ltd
POB 71098, Beit Agron International Press Center, 37 Hillel Street, Jerusalem 94581 Israel
Tel. (+972-2) 623 6368 or cell phone (+972-54) 722-2661
IsraelNewsInvestigations@gmail.com

© All rights reserved

בניית אתרים | עיצוב אתרים | קידום אתרים | כרטיס פייסבוק עסקי סטודיו רותם-בר: rotembarstudio.com