דף הבית >> נושאים לתחקיר >> אונר"א >> רשימת ארגוני טרור זכתה בבחירות לאיגוד עובדי אונר"א

רשימת ארגוני טרור זכתה בבחירות לאיגוד עובדי אונר"א

הניצחון בא למרות הבטחות חוזרות של הארגון שזה לא יקרה שוב, בכל פעם שחמאס זכתה בבחירות בשנים האחרונות

 
 

קבוצה המזוהה עם חמאס, הג'יהאד האסלאמי, והחזית העממית זכתה בחודש שעבר לרוב מוחץ בבחירות הפנימיות של איגוד העובדים של אונר"א, סוכנות הפליטים הפלסטינים של האו"ם. כך מפרסם המרכז לחקר מדיניות המזרח התיכון. את התוצאות הם מצטטים מפי גורמים באיגוד העובדים, כפי שהם מובאים באתר האינטרנט הרשמי של חמאס.

על פי הנכתב באתר, הרשימה המקצועית המאוחדת שבראשה עומד אמיר אל-מסחאל, זכתה ברוב מוחלט בבחירות שנערכו בחודש שעבר: 21 מושבים מתוך 27. הקבוצה המזוהה עם מוחמד דחלאן זכתה בארבעה מושבים, החזית הדמוקרטית במושב אחד ומועמד עצמאי זכה במושב. האיגוד כולל למעלה מ-11 אלף עובדים. בתוצאות הבחירות לאיגוד המורים של אונר"א, הרשימה המקצועית המאוחדת זכתה בכל 11 המושבים.

צילום: AFP
פלסטיני מול משרדי אונר"א בעזה. צילום: AFP

"בכל פעם בה המרכז לחקר מדיניות המזרח התיכון עמד בקשר עם דוברים מטעם אונר"א, וכן עם המדינות התורמות לה, הובטח לנו כי חמאס לא ישלוט בוועדים. בכל פעם בה חמאס ניצח ב-20 השנים האחרונות, אונר"א הבטיחה שזו תהיה הפעם האחרונה שדבר כזה קורה. נוכחנו לגלות שהם לא מצליחים לעמוד במילתם. אונר"א היא הסוכנות שאמורה לוודא שכספים לא יועברו לטרור ועם ההשתלטות החוזרת של החמאס על הוועדים, הארגון ממשיך למעול בייעודו", נמסר מהמרכז.

 

החוקר יונתן דחוח הלוי, העוקב אחר הנתונים, אומר כי ההשפעה של חמאס משמעותית גם בתוך בתי הספר של אונר"א. "בעזה מלמדים באותם ספרי הלימוד כמו ברשות הפלסטינית. אבל לכך, נוספים 'חומרי העשרה' שנקבעים בידי ממשלת חמאס". גם בתי הספר של אונר"א, בשכונות "הפליטים" של עזה, מלמדים את אותם הספרים. "הפעילות של חמאס נועדה לחזק את האמונה הדתית של התלמידים ולחבר אותם לארגונים המוסלמים. ראינו לאורך השנים שתלמידים נשבעים בסופו של דבר אמונים לאחים המוסלמים ואז לחמאס. למעשה הפעילות בבתי הספר נועדה לגייס צעירים לפעילות הארגונית של חמאס".

בנוסף, אומר דחוח הלוי, באמצעות בתי הספר של אונר"א מספק חמאס תעסוקה לאנשיו במימון בינלאומי. "האיגוד אינו עוסק רק בזכויות עובדים. יש בו פעילות אידאולוגית חזקה, במסגרתה למשל דורשים להשאיר את אונר"א קיימת עד לחזרת הפליטים".

בתוך כך, שרת החוץ של האיחוד האירופי, פדריקה מוגריני, הודיעה כי האיחוד האירופי יבחן בהקדם את ספרי הלימוד הפלסטיניים ויבדוק האם יש בהם תכנים המסיתים לשנאה ואלימות, והאם חלה הדרדרות בתכנים. זאת כיוון שחומרי הלימוד מודפסים בסיוע של האיחוד האירופי. "מחקר אקדמי על ספרי לימוד פלסטינים כבר מתוכנן, ומתוקצב לשנת 2019". אמרה מוגריני, והוסיפה כי "המחקר יבוצע בידי ארגון מחקר עצמאי".

יש לציין, כי בין היתר, כוללים הספרים הפלסטינים העלאה על נס של דמותה של דלאל מוגרבי, מחבלת שהובילה את הפיגוע בכביש החוף ב-78', בו נרצחו 35 ישראלים, ונפצעו 71.

מאז קיצוץ התמיכה האמריקנית באונר"א, האיחוד האירופי הוא התורם המרכזי שלה. בשנה החולפת, תרם האיחוד האירופי לאונר"א כמעט 179 מיליון דולרים.

https://www.makorrishon.co.il/news/140125/



 
 

Israel Resource News Agency  /  CENTER FOR NEAR EAST POLICY RESEARCH Ltd
POB 71098, Beit Agron International Press Center, 37 Hillel Street, Jerusalem 94581 Israel
Tel. (+972-2) 623 6368 or cell phone (+972-54) 722-2661
IsraelNewsInvestigations@gmail.com

© All rights reserved

בניית אתרים | עיצוב אתרים | קידום אתרים | כרטיס פייסבוק עסקי סטודיו רותם-בר: rotembarstudio.com