דף הבית >> נושאים לתחקיר >> אונר"א >> פרק נוסף בספר השחור של אונר"א
 
יעקב אחימאיר


שבת, אוגוסט 3, 2019 - 22:13



פרק נוסף בספר השחור של אונר"א

 

אונר"א, שלוחת האו"ם לסיוע לפליטים הפלשתינים, היא שנים רבות בבחינת פצע מדמם המסרב להגליד. מדי פעם צצה התהייה, כיצד מוסיפים להתקיים אותם פליטים שברחו או גורשו מבתיהם במלחמת 1948, שבה פתחו מנהיגיהם עקב הולדתה של ישראל. 71 שנים חלפו, ועדיין לא נשתנה דבר במעמד הפליטות, שאותו מנציחה זרוע האו"ם שנועדה לדאוג לקיומם.
וככל שחולפות השנים, כך מעמיקים בגוף זה הריקבון והשחיתות. באורח משונה מאוד, גם מספר הפליטים גדל. את נדבך השחיתות העדכני, חשפה באחרונה רשת החדשות אל־ג'זירה הערבית, שדיווחה על דו"ח פנימי סודי של האו"ם העומד על הריקבון האתי שפשה בצמרת אונר"א. מזכ"ל הארגון, פייר קרנבול השוויצרי, הרבה בנסיעות בחברתה של מריה מוחמדי, בכירה בארגון הכפופה לו. יחסיהם חרגו מן ההיבט המקצועי, נאמר באותו דו"ח פנימי. 
עיוותים כאלה ואחרים שנחשפו אולי הפתיעו (שוב) מדינות התורמות לארגון הסיוע, אבל מי שלא הופתע, ואולי אף חשף עיוותים חמורים מאלה, הוא החוקר הישראלי העצמאי, דוד בדין. 
בדין, הנושא בתואר שני בעבודה סוציאלית, בוודאי לא שיער כי תחום ההתמחות שלו, החברתי במהותו, יסייע לו בחקירת המציאות של פליטים פלשתינים, ובעיקר צאצאיהם או צאצאי צאצאיהם, המתחנכים לשנאת ישראל ולמימושה האלים, הטרוריסטי - והכל בחסות אונר"א. 
יותר משלושה עשורים מתמיד בדין בפעילותו לחשיפת האמת. הוא עומד בראש "המרכז לחקר מדיניות המזרח התיכון" הפועל בירושלים, ללא כל קשר עם ממשלות; רק תרומות מתחזקות את חשיפותיו. הדו"חות שלו מופצים במדינות שונות והוא משוטט בין פרלמנטים בעולם, אבל 44 מדינות השיבו לממצאיו כי לעולם לא יפסיקו את התמיכה באונר"א, ואולי אף יגבירו את המימון. 
מה חשף בדין? כמות העיוותים שנחשפה עשויה למלא "ספר שחור" ולא רק רשימה בעיתון: בדין, למשל, הפעיל צוותי טלוויזיה בעזה, אשר תיעדו את החינוך ואת העידוד לטרור שהוטמעו במערכת החינוך של אונר"א ברצועה. כך הודו תלמידים בפה מלא, אל מול המצלמה. 
ד"ר ארנון גרוס, שהועסק על ידי בדין, בדק יותר מ־300 ספרי לימוד והגיע למסקנה כי לא ליחסי שלום מחנכים שם בעזה, וזאת בלשון המעטה. בהשראת מערכת החינוך לשנאה, נוהרים תלמידים, לא כולם, להפגנות הגדר מדי יום שישי. מה הפלא? הרי איגוד המורים של אונר"א פועל תחת חמאס זה 20 שנה. 
אבל מדינות העולם, המודעות לממצאים, מוסיפות לתרום; כן, גם הנאורות, הדמוקרטיות שבהן. ארה"ב, בהנחיית טראמפ, קיצצה 65 מיליון דולר מסכום הסיוע שלה לאונר"א. גם קנדה נקטה צעד מעניש. שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, מתריע. דוד בדין לא נח לרגע. ואונר"א לא מאכזבת אלא נחשפת: היא ממשיכה לפעול בנתיב השנאה והשחיתות, אולי ביתר שאת. 


https://www.israelhayom.co.il/opinion/679637




 
 

Israel Resource News Agency  /  CENTER FOR NEAR EAST POLICY RESEARCH Ltd
POB 71098, Beit Agron International Press Center, 37 Hillel Street, Jerusalem 94581 Israel
Tel. (+972-2) 623 6368 or cell phone (+972-54) 722-2661
IsraelNewsInvestigations@gmail.com

© All rights reserved

בניית אתרים | עיצוב אתרים | קידום אתרים | כרטיס פייסבוק עסקי סטודיו רותם-בר: rotembarstudio.com