דף הבית >> נושאים לתחקיר >> אונר"א >> פעיל זכויות אדם פלסטיני: אונר"א מבצעת פשעי מלחמה

פעיל זכויות אדם פלסטיני: אונר"א מבצעת פשעי מלחמה


במהלך דיון בפרלמנט הבריטי קרא באסם עיד, פעיל זכויות אדם פלסטיני למדינות להגביר את הפיקוח על סוכנות הפליטים של האו"ם. "אונר"א מנציחה את מצוקת הפליטים ומשתפת פעולה עם חמאס"

מיכאל טוכפלד




מתקפה חריפה על סוכנות הפליטים אונר"א: באסם עיד, פעיל זכויות אדם פלסטיני, דורש לבצע רפורמה יסודית בהגדרת תפקידיה ובאופי פעילותה של סכנות הסעד והפליטים מטעם האו"ם אונר"א. לדבריו, הסוכנות מנציחה את מצוקתם של הפליטים הפלסטינים תוך שיתוף פעולה עם חמאס. 

כל התכנים הכי מעניינים - בעמוד הפייסבוק שלנו  

באסם עיד המנהל את קבוצת מעקב זכויות האדם הפלסטינית אמר את הדברים במהלך דיון בפרלמנט הבריטי שהתקיים ביוזמת מכון הנרי ג'קסון וחברת הפרלמנט הבריטי לואיס אלמן ממפלגת הלייבור. 
עיד, שגדל במחנה הפליטים שועפאת, אמר כי 66 שנה אחרי היווסדה, אונר"א עדיין מבטיחה לפליטים כי הם יחזרו למולדתם. 
צילום: AFP
סניף אונר''א בעזה צילום: AFP

לדבריו, הסוכנות משתמשת בחמישה מיליון פליטים כחיילים על לוח המשחק הפוליטי שלה והסבל שהיא גורמת להם תחת "מטריית זכות השיבה" כלשונו, אינם אלא פשע מלחמה. הדובר קרא למדינות התורמות להגביר את הפיקוח על הכספים המועברים לארגון ולדרוש מהאו"ם לבצע תכנית רפורמה כוללת שתגדיר מחדש את משימותיו "שיתמקדו בבניית שכונות מגורים נאותות לפליטים כדי להוציאם מהמצב העלוב שבו הם נמצאים כעת במחנות הפליטים". 

עם זאת עיד אינו קורא לפירוקה של אונר"א העלול, לדבריו, לגרום לחלל ריק שינוצל על ידי מדינות ערב עשירות דוגמת קטאר, המממנת את חמאס. 

לאחרונה פרסם עיד מאמר בעיתון ג'רוסלם פוסט ובו ביקורת נוקבת נגד אונר"א המנפחת, לדבריו, את מספר הפליטים. עיד טוען כי מספר הפליטים אינו עולה על 2 מיליון וחצי אך הרשות הפלסטינית ואונר"א טוענות כי מדובר ב-6 מיליון. עיד קרא במאמרו ל"כל פלסטיני גאה להוביל את המאבק לבצע רפורמות באונר"א". 

המאמר עורר רוגז רב בקרב חוגי אונר"א ודובר הארגון כריס גאנס אף פרסם תגובה זועמת בטוויטר נגד העיתון על פרסום המאמר שבה  הוקיע את הג'רוסלם פוסט כעיתון "אולטרה-ימני, התומך בטרור היהודי ומאשים את אונר"א בג'יהאדיזם" כלשונו. 

בכינוס בלונדון, שהתקיים בכותרת "הנצחת חוסר הנתינות? אונר"א, פעילותה ומקורות המימון שלה" השתתפו גם דוד בדין, מנהל מכון המחקר למדיניות המזרח התיכון ודר' אמנון גרויס, מנהל "קול ישראל" בערבית שסקר את הנעשה בתחום מערכת החינוך של מוסדות אונר"א ותכני ספרי הלימוד שלה. בדין אמר כי על ממשלת בריטניה לעצור את כספי התמיכה בתכניות הלימודים של הארגון כל עוד הן פועלות לפי תכתיבי חמאס והנחיותיו. 



http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/655/762.html
 

Israel Resource News Agency  /  CENTER FOR NEAR EAST POLICY RESEARCH Ltd
POB 71098, Beit Agron International Press Center, 37 Hillel Street, Jerusalem 94581 Israel
Tel. (+972-2) 623 6368 or cell phone (+972-54) 722-2661
IsraelNewsInvestigations@gmail.com

© All rights reserved

בניית אתרים | עיצוב אתרים | קידום אתרים | כרטיס פייסבוק עסקי סטודיו רותם-בר: rotembarstudio.com