דף הבית >> נושאים לתחקיר >> אונר"א >>  ספרי חינוך של האו"ם במזרח העיר: "משמחת את נפשי זרימת הדם"
 

ספרי חינוך של האו"ם במזרח העיר: "משמחת את נפשי זרימת הדם"

 

 

פרסום ראשון: מבקר המדינה האמריקני יבדוק האם מופיעים תכנים המעודדים טרור בספרי הלימוד שנלמדים בבתי הספר של האו"ם. חלק מהתכנים שהיו בספרים בשנה שעברה כללו שירים על מות קדושים ומאבק אלים נגד הכיבוש הישראלי

ינון בן־דוד 

פורסם:  21.09.16, 08:01
שתפו בטוויטרשתפו בפייסבוק
 
 
 

 

 

 

 חינוך לאלימות: הסנטור ג'יימס ריש, יו"ר תת ועדה לענייני המזרח התיכון של ועדת החוץ של הסנאט, הורה למבקר המדינה האמריקאי לבחון האם בספרי הלימוד שנמצאים בבתי הספר של אונר"א במזרח ירושלים, עזה ויהודה ושומרון יש תכנים אנטישמים המעודדים טרור, דברי הסתה או קריאה לאלימות נגד ישראלים. לצד זה הורה הסנטור לבחון האם קיימים תכנים המקדמים את ערכי הסבלנות והשלום, כפי שארגונים השייכים לאו"ם אמורים לקדם.

 

  •  

     

     

    על פי אותו פרסום עולה כי באחד מספרי הלימוד לכיתות ה', מופיעה תמונה בה נראים מפגינים המחזיקים שלטים הקוראים לשחרור פלסטין. התלמידים נדרשים להסתכל על התמונה ולענות מה תפקיד השתתפות הזרים בהפגנות. במשימה אחרת נתבקשו תלמידים למקם ערים פלסטיניות בהן ירושלים. בספר אחר מופיע השיר 'אנו שבים' שמילותיו: "שבים לבתים, לעמקים, להרים תחת דגלי התהילה, הג'יהאד והמאבק בדם, הקרבה, אחווה ונאמנות אנו שבים".

     

     

    בקטעים בהם מוזכרת ישראל, היא מוצגת כמדינה כובשת שיש להיאבק בה באלימות. למשל, בשיר המופיע בספרי הלימוד לכיתה ז' נכתב: "נעימה לאוזני שמיעת השקשוק (של כלי הנשק) משמחת את נפשי זרימת הדם כמו גם גופה המוטלת על הקרקע ושעליה נאבקים טורפי המדבר. בחייך! זהו מות-גברים וכל המבקש מוות אציל – הרי הוא זה!".

     

    מקורן של הדוגמאות המובאות אמנם בספרי הלימוד של השנה שעברה, אך דוד בדין, ראש מכון למחקר מדיניות המזרח הקרוב, מספר שהתכנים הבעייתיים נשארו בספרי הלימוד גם השנה. "קנינו את כל ספרי הלימוד שמלמדים השנה בבתי הספר של אונר"א וזה היה בזבוז כסף", הוא אומר. "למעט שינויים קוסמטיים, הספרים הם אותם ספרים והרוח היא אותה רוח".

     

    גם חלק מההורים מוחים על התכנים הללו. מ' מספר כי בניו למדו בבתי הספר במזרח העיר והוא החליט להעביר אותם למוסד חינוך אמריקאי בעיר. "הבן שלי בכיתה א' מגיע להראות לי את השיעורים שקיבל ואני רואה שמסבירים לו על החשיבות של הג'יהאד, אמרתי לעצמי שהבן שלי לא ילמד כאן, מלמדים אותו למות לפני שמלמדים אותו לחיות", סיפר.

     

    הסיבה לכך שהסנטור הורה למבקר המדינה האמריקאי לבחון האם קיימים תכנים המעודדים טרור ואלימות היא העובדה שכשליש מתקציב אונר"א מגיע מארצות הברית.

     

    בשנות ה-90 החל מבקר המדינה האמריקאי לבחון את ספרי הלימוד שנלמדים בבתי הספר של אונר"א, ובשנת 2006 אף התבקשה הרשות הפלסטינית לערוך שינויים ובדיקה של ספרי הלימוד. מכיוון שאין דו"ח עדכני על התכנים המובאים בספרי הלימוד והאם בוצעו עריכות ושינויים, הורה הסנטור למבקר לבחון מחדש את הנושא.



    http://www.mynet.co.il/articles/0,7340,L-4857470,00.html

     





 
 

Israel Resource News Agency  /  CENTER FOR NEAR EAST POLICY RESEARCH Ltd
POB 71098, Beit Agron International Press Center, 37 Hillel Street, Jerusalem 94581 Israel
Tel. (+972-2) 623 6368 or cell phone (+972-54) 722-2661
IsraelNewsInvestigations@gmail.com

© All rights reserved

בניית אתרים | עיצוב אתרים | קידום אתרים | כרטיס פייסבוק עסקי סטודיו רותם-בר: rotembarstudio.com