דף הבית >> נושאים לתחקיר >> אונר"א >> משלחת מישראל דרשה ממזכ"ל האו"ם לחדול ממימון ספרי הלימוד המסיתים של הרש"פ

משלחת מישראל דרשה ממזכ"ל האו"ם לחדול ממימון ספרי הלימוד המסיתים של הרש"פ

מנחם רהט, כתב "מצב הרוח", 29.9.17


משלחת מומחים לענייני ההסתה החמורה שבספרי הלימוד הפלשתיניים, נפגשה השבוע עם עזר בכיר למזכ"ל האו"ם בניו יורק, והציגה לעיניו את מימצאי המחקר החדש שהושלם החודש, וממנו עולה כי נמשכת ההסתה הבוטה, האטי ישראלית והאנטישמית, בספרי הלימוד הפלשתינים הממומנים ע"י האו"ם באמצעות אונר"א, ועל ידי המדינות התורמות ישירות לרשות הפלשתינית.

בנוסף למיפגש עם עוזר מזכ"ל האו"ם, נפגשה המשלחת עם חברי השדולה למען ישראל בפרלמנט הקנדי, וכן עם חברי ועדת החוץ של בית הנבחרים האמריקאי. בכל אחד מהמיפגשים הללו הציגה את המשך ההסתה האנטי ישראלית והאנטישמית בכל 201 ספרי הלימוד שנסקרו, לרבות ספרים שראו אור רק ב-2016 ו-2017.

הפגישה בניו יורק התאפשרה בזכות מיפגש קודם בבית התפוצות בתל אביב בין יו"ר המשלחת דוד בדין, מייסד ומנהל המרכז לחקר מדיניות המזרח התיכון, השוכן בירושלים, עם מזכ"ל האו"ם. במיפגש זה דיווח בדין למזכ"ל אנטוניו גוטרש, על ההסתה בספרי הלימוד שמממנת בין היתר סוכנות האו"ם אונר"א. "האם אתה אדוני המזכ"ל מודע לכך שמערכת החינוך הפלשתינית משווקת תכנים מלחמתיים לתלמידים באמצעות ספארי הלימוד המממומנים ע"י אונר"א", תהה בדין וסיפר כי המרכז שבניהולו תירגם 201 ספרי לימוד פלשתיניים מעקרבית ומצא בכולם הסתה חמורה. המזכ"ל השיב כי הוא מודאג ממידע זה וביקש להציגו בפני עוזרו בלשכתו בניו יורק.

על בסיס הזמנה זו הגיעה המשלחת ללכת המזכ"ל בבניין האו"ם בניו יורק. המשלחת דרשה ממזכ"ל האו"ם, באמצעות השיחה עם עוזרו, שהאו"ם יחדל מלממן הדפסת ספרי לימוד פלשתיניים כל עוד הללו מכילים הסתה חמורה, לרבות שיסוי שיטתי לרצח יהודים, דה-לגיטימציה ודמוניזציה של ישראל והיהודים; הטפה למאבק אלים להשמדת ישראל ועוד.

במשלחת השתתפו העיתונאי החוקר דוד בדין, תושב אפרת, יו"ר המרכז לחקר מדיניות המזרח התיכון, שמושבו בבית אגרון בירושלים; ד"ר ארנון גרויס (בוגר אוניברסיטת פרינסטון במזרחנות) שסרק יחד עם ד"ר רוני שקד (שלא הצטרף לנסיעה) את 201 ספרי הלימוד הפלשתינים בכל מיקצועות הלימוד בכיתות א'-י"ב וניסח עם שותפו את סיכומי המחקר ומסקנותיו; והמזרחן סא"ל (מיל') יונתן דחוח-הלוי, לשעבר מבכירי אגף המודיעין של צה"ל וחוקר החברה הפלשתינית . נכח גם הרב אברהם קופר, סמנכ"ל מרכז ויזנטל, שהשתתף במימון התרגום של  ספרי הלימוד של רש"ף- לעברית ולאנגלית.

המשלחת מישראל הציגה את הדו"ח המפורט של גרוס-שקד בענין המשך ההסתה בספרי הלימוד הפלשתינים ואת מסקנות החוקרים: "הרש"פ בנתה למען תלמידיה נרטיב, המציג את הסיכסוך בצורה מעוותת מבחינה היסטורית, ואינו מותיר כל תקווה לדו קיום בשלום. את דביקותם של היהודים בארץ הם מציגים כשאיפות חמדניות, ואת הפלשתינים כצאצאים ישירים של הכנענים שהם הבעלים הראשונים של ארץ כנען, פלשתינה.

"דבר זה טומן בחובו השלכות כבדות משקל על עתידם ועתיד ילדיהם, וגם מצביע על מטרות הרש"פ לטווח ארוך, ועל מעורבותה של אונר"א במטרות אלה.

"הדה-לגיטימציה של היהודים מתבטאת באי הכרה בהם כעם בעל זכויות לאומיות בארץ. הציונות מוצגת כתנועה קולוניאליסטית בשירות האימפריאליזם המערבי, המהווה איום קיומי, בשל מטרת ליישב את יהודי העולם בארץ תוך גירוש הפלשתינים.

"ספרי הלימוד של הרש"פ מכינים את התלמידים, רעיונית ונפשית, למאבק אלים והעלמת תושביה היהודים, תחת הסיסמה 'שיחרור פלשתין מהכיבוש הציוני'. במצב זה ברור לכל אדם בר דעת כי אין לצפות לשום התקדמות לקראת פיתרון של שלום לסיכסוך, ללא שינוי טוטאלי של קו מחשבה זה של הרש"פ, המוחדר בשיטתיות לתלמידיה מזה למעלה מעשרים שנה".

בכל המיפגשים שקיימה המשלחת השבוע, היא דרשה לחדול לחלוטין ממימון המשך הדפסת ספרי הלימוד המסיתים של הרש"פ, וקראה לגופים המשתתפים במימון ההדפסה – ובראשם האו"ם באמצעות אונר"א – שלא לתת יד להסתה חמורה זו לרצח עם, לטרור ולהמשך המלחמה. ראש המשלחת דוד בדין אמר למארחיו כי "אין מצב מקביל בהיסטוריה האנושית לכך שעם מחנך את כל הדור הצעיר שלו, להשמדת עם אחר, ומקבל לכך מימון בינלאומי".  

המדהים בכל הנוגע ליציאת המשלחת הוא, שממשלת ישראל אינה שותפה לפעילות ההסברתית החיובית והחיונית של המרכז בירושלים, ולא משתתפת במימון פעילותו, הנשענת על כספי תרומות של יהודים טובים בחו"ל. בדין אמר למצב הרוח טרם יציאתו: "מעולם לא קיבלנו סיוע ממשלתי לעבודתנו, וכל תקוותנו היא רק שלא יפריעו לנו. למרבה הצער שום גורם ישראלי אינו עושה דבר ממשי להפסקת המימון הבינלאומי להסתה בבתיה"ס באמצעות ספרי הלימוד של הרש"פ, ולכן החלטנו לפעול בעולם מבלי לחכות עוד".  




 

 

Israel Resource News Agency  /  CENTER FOR NEAR EAST POLICY RESEARCH Ltd
POB 71098, Beit Agron International Press Center, 37 Hillel Street, Jerusalem 94581 Israel
Tel. (+972-2) 623 6368 or cell phone (+972-54) 722-2661
IsraelNewsInvestigations@gmail.com

© All rights reserved

בניית אתרים | עיצוב אתרים | קידום אתרים | כרטיס פייסבוק עסקי סטודיו רותם-בר: rotembarstudio.com