דף הבית >> נושאים לתחקיר >> נושאים נוספים >> מעמדה החדש של קטאר בעזה
 
   יום שני 10 יוני 2019  08:46
 
דוד בדין פובליציסט  |  תגובות הצטרפות ל- VIP
 
מעמדה החדש של קטאר בעזה
 
מבנה בעזה במימון קטאר [צילום: עבד ראחים חטיב/פלאש 90]

קרן קטאר הבינ"ל מספקת משאבים לפיתוח תוכניות לימוד עבור מורים ערביים אשר נחשבים למשוחדים ובעייתיים ביותר

 
 
 
▪  ▪  ▪
האם המינהל האזרחי הישראלי ימנע מקטאר לנצל את מעמדה החדש כדי להכניס אינדוקטרינציה איסלאמית גרועה עוד יותר בעזה? המינהל האזרחי הישראלי העניק לקטאר את האחריות לפיקוח על מימון החינוך של אונרא בעזה, כאשר הבחירות של אונרא בעזה ב-24 באפריל העמידו את בתי-הספר של אונרא היטב בידי חמאס. 

בארה"ב בטווח הגילאים מהגן ועד כיתה יב', קטאר משקיעה מיליוני דולרים עבור תוכניות בשפה הערבית. המימון נעשה באמצעות קרן קטאר הבינלאומית (QFI), חברת-הבת האמריקנית של קרן קטאר, שהוקמה ומנוהלת על-ידי האמיר והגברת הראשונה לשעבר של קטאר. הקרן מבקשת לצמצם את קשרי האמירות והמשפחה המלכותית עם התקשורת האמריקנית, אך יו"ר מועצת המנהלים של הקרן הינו חבר במשפחת אל-ת'אני, בעוד שפקידי ממשל רשמיים בקטאר מכהנים בתפקידים בכירים בקרן. 

קרן קטאר הבינ"ל מספקת משאבים לפיתוח תוכניות לימוד עבור מורים ערביים אשר נחשבים למשוחדים ובעייתיים ביותר. תוכנית הדגל במסגרת הלימודים, "אל-מסדר", כוללת מערכי שיעור המפארים את קטאר, אחד תחת הכותרת "הבע נאמנותך לקטאר". אל-מסדר כולל אף חומרי לימוד אנטישמיים ואנטי-אמריקניים, כולל "הטרור של מי", אשר שואל את השאלה האם "חיילים ישראלים מתגרים ויורים בילדים במחנות פליטים פלשתינים בסיוע הסיוע הצבאי של ארה"ב" צריכה להיחשב כדוגמה לטרור. 

קרן קטאר הבינ"ל מארחת באירועיה השונים, דוברים אנטי-ישראלים ופרו-איסלאמיים. לאחרונה, נמצא כי מנכ"ל הקרן, מג'י סאלם, שכתב מספר כתבות מתוך מאמרי הדעה של ג'מאל חצ'וגי ב"וושינגטון פוסט", שלא נחשפו לפני מותו. 

קרן קטאר הבינ"ל מממנת מספר מכללות אמריקניות מובילות, וביניהן קורנל, אוניברסיטת וירג'יניה קומונוולת' (VCU), נורת'ווסטרן, ג'ורג'טאון, אוניברסיטת טקסס A & M ועוד. בתי-ספר אלו מקבלים מענקי כספים אדירים ובשפע בתמורה להקמת קמפוסים בדוחא, אך המענקים הכספיים מועברים גם לקמפוסים בארצות-הברית. חוזי הקרן מקנים לה הזדמנות להשפיע על הקמפוסים האלה במרחב האוניברסיטאות עצמן: באוניברסיטת וירג'יניה קומונוולת', לדוגמה, חגגו את "יום VCU קטאר" בנובמבר 2018 בקמפוס הביתי. 

רוב מוסדות ההשכלה המקבלים סיוע קטארי, הינם פרטיים ואינם נדרשים לחשוף את תנאי החוזה שלהם עם קרן קטאר הבינ"ל. VCU הוא מוסד ההשכלה היחיד אשר חשף את החוזה עד-כה, שכן מדובר באוניברסיטה ציבורית. בעקבות ניסיון בטקסס לגרום לאוניברסיטת טקסס A & M לחשוף את החוזה שלה עם קרן קטאר הבינ"ל, הקרן פנתה לאפיק המשפטי וכעת תובעת את התובע הכללי של טקסס לשמור בסוד את החוזה שלה אוניברסיטת טקסס A & M, בטענה כי מדובר ב"סוד מסחרי" אשר אם ייחשף יפגע בפעולות של הקרן.

 

תאריך:  08/06/2019   |   עודכן:  08/06/2019


https://www.news1.co.il/ArticlePrintVersion.aspx?docId=134576&subjectID=3










 
 

Israel Resource News Agency  /  CENTER FOR NEAR EAST POLICY RESEARCH Ltd
POB 71098, Beit Agron International Press Center, 37 Hillel Street, Jerusalem 94581 Israel
Tel. (+972-2) 623 6368 or cell phone (+972-54) 722-2661
IsraelNewsInvestigations@gmail.com

© All rights reserved

בניית אתרים | עיצוב אתרים | קידום אתרים | כרטיס פייסבוק עסקי סטודיו רותם-בר: rotembarstudio.com