דף הבית >> נושאים לתחקיר >> אונר"א >> ממש בעת הירצחה של רינה שנרב נמשכה ההסתה
 
   יום רביעי 02 אוקטובר 2019  10:20
 
ממש בעת הירצחה של רינה שנרב נמשכה ההסתה
 
רינה שנרב ז"ל [צילום: באדיבות המשפחה]

שיא הטירוף: אלפי פלשתינים משולהבים הריעו לזמר העזתי מוחמד אסאף, ששר שירי הסתה לרצח יהודים ולזכות השיבה, בשעה שבסמוך, במעין עין דני, נרצחה רינה שנרב, ונפצעו אביה ואחיה  הופעת הזמר המסית התאפשרה הודות לנדיבותה של מדינת ישראל

 
 
 
▪  ▪  ▪
 
מצמרר ומחריד: הזמר העזתי, מוחמד אסאף, שמשמיע שירי הסתה לרצח יהודים ולחיסול מדינת ישראל, הופיע בפני אלפי ערבים משולהבים, בדיוק ביום בו נרצחה רינת שנרב בת ה-17. נרצחה בידי מחבלים ערבים בעין דני ליד דולב, ואביה ואחיה נפצעו באותו פיגוע. מופע ההסתה התנהל, בחסות מדינת ישראל, באמפיתיאטרון של העיר הפלשתינית החדשה רוואבי, וכלל כאמור שירי הסתה קיצונית ושירי הלל למתאבדים הפלשתינים (ה'שוהאדא').

מדינת ישראל יכולה הייתה למנוע את המופע ההזוי הזה, שכן הזמר עצמו, מחמוד אסאף, בן 19, הוא תושב עזה, שמגיע לשטחים בחסות תעודת VIP שסיפק לו המתפ"ש (המטה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים, המנוהל בידי צה"ל). המתפ"ש נמנע מלהשתמש בזכותו לשלול מן הזמר המסית את התעודה, אך מעדיף לא לעשות זאת ומאפשר לו להמשיך בהסתה לרצח יהודים, לשיחרור "חיפה ויפו, צפת וטבריה ובית שאן מידי הכובש", לזכות השיבה, להתאבדות השאהידים ולהאדרת זכרם.

וכך אירע, שבעוד מדינת ישראל אבלה על הרצח הנפשע, נרתמת להצלת הנפגעים ומתמקדת באיתור הרוצחים, האזינו אלפי פלשתינים משולהבים באמפי של רוואבי, בהתלהבות עד כדי אקסטזה, לשירי ההסתה, בחסות נדיבותה הלא מובנת של מדינת ישראל.

המרכז לחקר המזרח התיכון, השוכן בירושלים, שלח צוות צילום פלשתיני לאירוע, ותיעד את כולו מראשיתו, כולל ההתבטאויות המסיתות לרצח ממש. הקליפ הועלה לאינטרנט, כך שהמתפ"ש אינו יכול לטעון שאינו מודע להסתה של אסאף. יתרה מזו: שני אירגונים יהודיים, בני ברית ומרכז ויזנטל, פנו למתפ"ש בתלונות על ההסתה של אסאף, וללא הועיל.

מעיון בקליפ, שאת צילומו יזם המרכז הירושלמי, עולה שאסאף עצמו כבר היה מודע באותה עת לרצח בעין דני הסמוך, ואמר לקהל: "למרות הנסיבות, זו גאווה לראות כאן המוני אנשים".
באותו אירוע מתועד, שר אסאף: "פלשתין, לכבודך אנו נלחמים. לוחמי החופש צועדים בשיירות לאדמתך. האש מתפרצת והרובה מזמר... קראי לצעירים, מולדת, והיי רגועה... אנו אומרים לעולם: כאן אנחנו נשארים ועומדים איתן, באדמתנו פלשתין. תחי ירושלים בירתנו הנצחית. הרם את הכאפיה ונופף בה. תן לרובה להריע ולקשט אותה".

מולדת פלשתין

אסאף קרא לשיבת הפליטים: "נלך לצפת, נלך לטבריה, לעכו ולחיפה, ונמסור ד"ש לים שלה. אל נשכח את נצרת, המצודה הערבית. נביא בשורה לבית שאן על חזרת פליטיה. ירושלים היא הבירה ואל-אקצה הוא הדגל שלה, אינשאללה אללה, נתקבל בה".

שיא האירוע היה בהזמנתה לבימה של אישה ושמה לטיפה אום נאצר חאמיד, שהוא מכנה אותה 'אימנו', והיא אם לשישה מחבלים, מהם אחד שנהרג בהיתקלות עם כוחות הביטחון, וחמישה שיושבים בכלא הישראלי, וכולם יחד הרגו 20 ישראלים. יחד עימה, בעוד על הבימה ומנופפת בדגל אש"ף, הם שרו: "אני שומר על שבועתי, על דתי. אקריב נשמתי למען בני עמי. עמדנו למענך, מולדתי, מלאי גאווה וערביות. אדמת ירושלים קראה לנו, קול אמי קורא לי, פלשתין, אני פלשתיני... הוי השהיד, הקסמת את נפשי, לימדת אותה את משמעות הנצח, עוררת בה חלום להיפרד מן העולם, לימדת אותה את משמעות העמידה האיתנה".

באירוע רואיין אסאף למצלמה והודה כי הוא עוסק בהסתה: "השירים שלי הם סוג של מאבק. כך גם המילה היא התנגדות". כן רואיינו צעירים נוספים שאמרו למצלמה: "כשאני שומע את שיריו של אסאף, אני נאחז בחוזקה במולדת בפלשתין. השירים מגבירים את אהבתי למולדת ומחזקים את רצוני לתרום לה, למשל להילחם באויבים שלנו". משתתף אחר אמר כי שיריו של אסאף מלמדים מהי משמעות חיי הנצח של השאהידים, ומעוררים בנשמותיהם "חשק להיפרד מהעולם". עוד אמר: "השירים מלמדים אותנו מהי משמעות ה'צומוד' [העמידה האיתנה]".

המרכז לחקר המזה"ת הציג את הקליפ שצולם ברוואבי לעיני בכירי ממשל במדינות אירופה, ונתקלו בתגובות מפתיעות. "האם מדינת ישראל לגמרי ירדה מן הפסים עד כדי התנהלות מטורפת"? שאלו חברי פרלמנט ואישי ממשל בגרמניה, שהוכו בתדהמה למראה סרטונים המתעדים את ההסתה הפראית של אסאף, למען רצח יהודים, ה'שוהדא' וזכות השיבה, בחסות מדינת ישראל.

הקליפ בעניין הופעת אסאף הוצג במסגרת המאמץ של המרכז הירושלמי לצמק ככל האפשר, ואולי גם לבטל לחלוטין, את המימון האירופי לאונרא. להשגת מטרה זו הוצג הקליפ גם לעיני צוות מיוחד שמינה מזכ"ל האו"ם לעניין זה.

שגריר אונרא לצעירים

פרט פיקנטי: בעוד מדינות אירופה שוקלות ללכת בדרכה השל ארה"ב ולצמצם את תמיכתן באונרא, בשל היותה שותפה להסתה הפלשתינית, באמצעות הזמר מוחמד אסאף אשר זכה לתואר 'שגריר אונרא לצעירים' מטעם אונרא עזה, וגם על-רקע ספרי הלימוד המסיתים בבתיה"ס של אונרא, ממליצה ממשלת ישראל, על-פי הנחייה של ראש הממשלה נתניהו, לממשלות אירופה ולארה"ב שלא לחתוך בתמיכתן באונרא...

אשר להענקת תעודת VIP לזמר המסית, טוענים גורמים יודעי דבר שאולי יש לכך קשר לעובדה שבאחרונה נישא מוחמד אסאף לבתו של האוליגרך הפלשתיני הנודע מוניב אל-מסרי, שרכש עבורו אחוזה באיחוד האמירויות בשווי 28 מיליון דולר. אסאף טרם עקר לאיחוד האמירויות (וספק אם יעשה זאת כדי לא לאבד את התואר ההזוי: 'שגריר אונרא לצעירים' שהעניקה לו אונרא-עזה), אך לטענת מיפקדת התיאום בשטחים של צה"ל, האיש כלל אינו מתגורר בעזה אלא ביו"ש. אולם גורמים המעורים בנושא טענו שאסאף ממשיך להתגורר בעזה ושם מרכז חייו.

המתפ"ש שהעניק לאסאף את תעודת ה-VIP מודע בהחלטת לפעילותו בעידוד רצח יהודים, התאבדות מחבלים וחיסול המדינה היהודית, מפני שתלונות על אופי ההסתה של אסאף הונחו על שולחן המתפ"ש גם על-ידי אירגוני בני ברית ומרכז ויזנטל. כל אלה לא שיכנעו את המתפ"ש שיש להטיל מיגבלות תנועה על המחבל המסית מעזה.

מן המתפ"ש נמסר בתגובה: "על-פי הרישומים שנמצאים בידינו, הנ"ל תושב יהודה ושומרון, מה שמקנה לו אפשרות יציאה לחו"ל (בהיעדר מניעה ביטחונית בינ"ל) דרך מעבר גשר אלנבי ללא צורך באישור המינהל האזרחי, כמו לכל תושב פלשתיני המתגורר ביהודה ושומרון. נדגיש כי הנ"ל עומד בקריטריונים להחזקת היתר פעיל שמאפשר מעבר בין איו"ש, מקום מגוריו, לעזה. נוסיף ונדגיש, כי לא מוזנת כנגדו מניעה ביטחונית מטעם גורמי הביטחון, וכי מעברו בין האזורים אינו מהווה סכנה ביטחונית לתושבי מדינת ישראל".

ואולם, המרכז לחקר המזה"ת טוען בתוקף, כאמור, כי אסאף מתגורר בעזה, ומציג עצמו בגאווה כתושב עזה. מעבר לכך, למרבה הצער, לא התייחס המתפ"ש לעצם מופעי האימים שלו, המסיתים לרצח יהודים, מעלים על נס את ההקרבה העצמית ('שוהדא'), ואת שילהוב מאזיניו לעמוד על זכותם "לטבריה, לחיפה, לבית שאן" וכן הלאה לגבי שאר חלקי הארץ, ולהפעלת אלימות כלפי יהודים וכלפי מדינת ישראל עד לחיסולה, מה שבמדינה מתוקנת היה מקנה לו במקום תעודת VIP ישראלית, פיסת שטח זעירה מאחורי סורג ובריח לשנים ארוכות, לפחות עד שייגמל מן ההסתה הגלויה לרצח יהודים ולחיסול מדינתם.

 

תאריך:  29/09/2019   |   עודכן:  29/09/2019
מנחם רהט





 
 

Israel Resource News Agency  /  CENTER FOR NEAR EAST POLICY RESEARCH Ltd
POB 71098, Beit Agron International Press Center, 37 Hillel Street, Jerusalem 94581 Israel
Tel. (+972-2) 623 6368 or cell phone (+972-54) 722-2661
IsraelNewsInvestigations@gmail.com

© All rights reserved

בניית אתרים | עיצוב אתרים | קידום אתרים | כרטיס פייסבוק עסקי סטודיו רותם-בר: rotembarstudio.com