דף הבית >> נושאים לתחקיר >> נושאים נוספים >> מי שימן את אולמרט
מי שימן את אולמרט

דוד בדין
 
ב-25.5.2015 נדון ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט ל-8 חודשי מאסר על עבירות של מרמה והפרת אמונים וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות.

לא יהיה זה נכון לזהות את האיש שנתן לאולמרט מעטפות ובהן מאות אלפי דולר במזומן כ"משה מוריס טלנסקי, תומך אמריקני".

אבל האם ייתכן שטלנסקי היה רק בלדר?
 
זה מדהים, אבל תיקי בית המשפט נגד ראש הממשלה המורשע אינם מציינים מהו מקור הכסף שהעביר טלנסקי. האם מעסקיו של טלנסקי עצמו? האם שימש טלנסקי צינור להעברת הכסף ממישהו אחר?  גם אף לא כתב עיתונות אחד שכיסה את הפרשה שאל: מהו בעצם מקור הכסף?

האומנם אין לציבור זכות לדעת מניין בדיוק קיבל ראש ממשלתו את טובות ההנאה האלו? מניין הביא טלנסקי את המזומנים – מעסקים בחו"ל? מקבוצות פוליטיות? מארגונים מפוקפקים?

הגיעה העת לדון במה שכתבים רבים באמצעי התקשורת המרכזיים מהססים להתייחס אליו: אפשרות מעורבותו של עבריין יהודי אמריקני בהעברת מזומנים למשרדו של ראש ממשלת ישראל המורשע.

ביוני 2006, סמוך לאחר היבחרו של אולמרט כראש ממשלה בעומדו בראש מפלגת "קדימה", הוזמנתי להשתתף בעימות עם נציג ארגון "מפלגת קדימה-ארה"ב", גוף שלא האריך ימים, בבית הכנסת "אוהב צדק" בניו-יורק. מארק משען, מס' 2 בארגון קדימה האמריקני, היה הנציג שהתמודד מולי. נושא העימות היה: "תוכנית ההתכנסות" של אולמרט לפינוי 80 ישובים יהודיים ביהודה ושומרון.

בעודי ממתין להתחלת העימות, יצא רב בית-הכנסת ממשרדו בפנים נפולות, לאחר שנודע לו כי נציג "קדימה-ארה"ב" הוא עבריין שהורשע על פי הודאתו בפשעים של גניבה חמורה וזיוף. מסמכים מאשרים כי לנציג "קדימה-ארה"ב" הייתה היסטוריה ארוכה של מרמה, זיוף ואי-סדרים כספיים. אהרן סישל המנוח אף בדק מסמכים של אחת הפרשות שבהן הורשע משען.

נציג "קדימה-ארה"ב" גם נאשם כי הוציא מאישה בניו-יורק סכום של 100 אלף דולר על ידי כך ששכנע אותה לחתום על הסדר של "נטילת הלוואת משכנתא", שעליו כתב חוקר כי "מעולם לא הייתה ולא נבראה".

כמתואר בכתב האישום, כשהקורבן ביקשה את הניירת הקשורה לעסקת המשכנתא, אחרי שכבר מסרה לו את הכסף, הציג לה נציג "קדימה-ארה"ב" מסמכים מזוייפים, כולל "הסכם משכנתא" ו"מכתב כוונות" כביכול מרופא שיניים שמעוניין ללוות 200 אלף דולר בריבית גבוהה מאותו נציג של "קדימה-ארה"ב" על מנת לרכוש בניין.

פסקי דין רבים נגד נציג "קדימה-ארה"ב" מעידים על כך שהוא הצטווה להשיב לכמה תושבי ניו-יורק עשרות אלפי דולר לכל אחד. חלק מהתלונות האשימו את הנציג בכך שניסה לגבות שטרי חוב על ידי זיוף צ'קים ומשיכת צ'קים מחשבונות בלתי קיימים.
   
נציג "קדימה-ארה"ב" התחיל לאמץ דפוס של מעבר משכונה לשכונה באזור העיר ניו-יורק. הוא היה מתיידד עם תושבים, לכאורה מוציא מהם כספים, ואחר כך נעלם.
   
וזהו האיש, שכנציג "קדימה-ארה"ב", גייס כספים למפלגתו של אולמרט בארצות-הברית.
   
הגיעה השעה לנסות לקבוע או לשלול, האם "קדימה-ארה"ב" הייתה מעורבת באספקת מעטפות המזומנים שמוריס טלנסקי מסר לראש ממשלת ישראל.


http://www.maraah-magazine.co.il/show_item.asp?levelId=65895&itemId=27&katavaId=5067&itemType=0
 


 
 

Israel Resource News Agency  /  CENTER FOR NEAR EAST POLICY RESEARCH Ltd
POB 71098, Beit Agron International Press Center, 37 Hillel Street, Jerusalem 94581 Israel
Tel. (+972-2) 623 6368 or cell phone (+972-54) 722-2661
IsraelNewsInvestigations@gmail.com

© All rights reserved

בניית אתרים | עיצוב אתרים | קידום אתרים | כרטיס פייסבוק עסקי סטודיו רותם-בר: rotembarstudio.com