דף הבית >> נושאים לתחקיר >> אונר"א >> לראשונה בתולדות האו"ם: אירגון של האו"ם, אונר"א, הוכרז רשמית ע"י מכון ויזנטל כאירגון אנטישמי, שעומד בשורה אחת עם גדולי האנטישמים בעולם


לראשונה בתולדות האו"ם: אירגון של האו"ם, אונר"א, הוכרז רשמית ע"י מכון ויזנטל כאירגון אנטישמי, שעומד בשורה אחת עם גדולי האנטישמים בעולם
מנחם רהט, "מצב הוח" 4.1.19

עכשיו זה רשמי: אירגון אונר"א , נכנס לרשימת מכון ויזנטל המונה מידי סוף שנה את עשרת הגופים האנטישמיים בעולם, שהתבלטו בשנה האחרונה. סוכנות הסעד והתעסוקה לפליטים אונר"א, שהוקמה ע"י האו"ם ב-1948, להוביל את פתרון בעיית הפליטים הערבים, תופס מקום טוב באמצע הרשימה – המקום החמישי, וזאת מפני שהפך עצמו, על פי רשימת ויזנטל, כגוף אנטי ישראלי שמעניק לגיטימציה לטרור, שעומד בשורה אחת עם גדולי האנטישמים – אישים ואירגונים - בעולם.

יודגש כי מדינת ישראל ממשיכה להעניק חסותה לאירגון אונר"א, באמצעות המינהל האזרחי, שמפרסם בעולם, באמצעות האינטרנט, מיסמך הנחזה כמיסמך של אונר"א, עם לוגו ענק של האירגון, שבו נטען שאונר"א חותרת לחינוך ללא הסתה בקרב הפליטים הפלשתינים, וזאת כדי לעודד תרומות של ממשלות זרות לאונר"א.

זאת בניגוד למימצאים חד משמעיים, שסיפק המרכז ללימודי המזרח התיכון, היושב בירושלים, בעקבות תרגומם של מאות ספרי לימוד של האונר"א במערכת החינוך הפלשתינית, ובכולם הסתה חריפה להשמדת ישראל, למלחמה ולשיבת הפליטים לארץ. על פי ספרי הלימוד של אונר"א, מהווים כל בתיה"ס של האירגון חממה לטרור ולעידוד רצח יהודים והתאבדות של שהידים למען השמדת יהודים ללא אבחנה, כמיטב המסורת האנטישמית.
הרשימה של מכון שמעון ויזנטל לשנת 2018, שמונה כאמור את עשרת הגופים שהם אלופי האנטישמיות בעולם, כוללת מידי שנה אישים ואירגונים, שבמעשיהם, בהתבטאויותיהם או במדיניותם, הובילו את האירועים האנטישמיים הגדולים של השנה האזרחית החולפת. זוהי הפעם הראשונה שאירגון של האו"ם – גוף שנועד להוביל לאחווה אנושית ולשלום עולמי – מוגדר רשמית, ע"י מכון מחקר מוכר מכובד, בתואר המזוויע: אירגון אנטישמי. 
ברשימה, על פי דירוג של מכון ויזנטל, שני פוליטיקאים, שני אנשי דת, פעילי BDS, אוניברסיטאות אמריקניות, בנק גרמני, חברת חילופי דיור בינלאומית, המכון השוודי הממונה על פרסי נובל לרפואה, ואונר"א. זו הרשימה במלואה:

במקום ראשון - רוברט באוורס, שרצח 11 יהודים כשפתח בירי במרכז יהודי בפיטסבורג; במקום שני - לואיס פרחאן, מנהיג הארגון הקיצוני 'אומת האיסלאם', שקרא ליהודים 'טרמיטים' באחד מנאומיו המסיתים; במקום השלישי - אוניברסיטאות בארה"ב שבקמפוסים שלהם נרשמו תקיפות אנטישמיות רבות כלפי סטודנטים ומרצים יהודים; במקום הרביעי - ג'רמי קורבין, מנהיג סיעת 'לייבור' הבריטית, שהתבטאויותיו ותמיכתו בטרוריסטים מדאיגות את יהודי הממלכה; במקום החמישי - אונר"א - הארגון של האו"ם, שפועל נגד ישראל ונותן לגיטמציה לטרור החמאס; במקום השישי - Airbnb, חברת הדיור שהודיעה שתחרים דירות מיו"ש, (אבל לא ממיקומים אחרים בעולם ששנויים במחלוקת); במקום השביעי - הבנק הגרמני GLS, שעומד לצד ארגוני BDS ומזוהה עם תמיכה במחבלים; במקום השמיני - הבישופית גייל האריס, אשת כמורה מארה"ב שהשמיעה בדיות על פעילות צה"ל במזרח ירושלים; במקום התשיעי - מכון קרולינסקה, מוסד שוודי שאחראי על פרס נובל לרפואה שמפלה רופאים יהודים; במקום העשירי - רוג'ר ווטרס, מוסיקאי שייסד את להקת 'פינק פלויד' הבריטית המפורסמת, פעיל BDS שמחרים את ישראל ואינו מופיע בה.
מנחם רהט






 
 

Israel Resource News Agency  /  CENTER FOR NEAR EAST POLICY RESEARCH Ltd
POB 71098, Beit Agron International Press Center, 37 Hillel Street, Jerusalem 94581 Israel
Tel. (+972-2) 623 6368 or cell phone (+972-54) 722-2661
IsraelNewsInvestigations@gmail.com

© All rights reserved

בניית אתרים | עיצוב אתרים | קידום אתרים | כרטיס פייסבוק עסקי סטודיו רותם-בר: rotembarstudio.com