דף הבית >> נושאים לתחקיר >> אונר"א >> לדבר עם האויב - עם סדר יום נכון
 
 
 
לדבר עם האויב - עם סדר יום נכון
 
 
אבו-מאזן. קשר בעייתי [צילום: פלאש 90]

 


ישנו קשר בעייתי במיוחד בין ממשלת ישראל לרשות הפלשתינית. קשר שיוצרת ממשלת ישראל עם אבו מאזן, שעל-אף היותו כבעל עמדות מתונות ביחס לערפאת הינו מכחיש שואה

▪  ▪  ▪
 
במהלך החודשים האחרונים מובילה ממשלת השינוי בראשות ראש הממשלה נפתלי בנט קו חדש ישן, בסגנון הסכמי אוסלו, כאשר בחודשים האחרונים נדמה שישנה עלייה לרגל של שר הביטחון לרמאללה אל יו"ר הרשות הפלשתינית, אבו מאזן, שלאחריה מזמין שר הביטחון, בני גנץ, את יו"ר הרשות אל מעונו. פגישה שהתקיימה על-רקע הפיגועים שהגיעו לשטחי ישראל בחודשים האחרונים בידי מפגעים פלשתינים, במסווה של ההסתה שמובילה החמאס בעזה בקרב בני הנוער ברשות הפלשתינית.

הפגישה שהסתיימה במספר מחוות לרשות הפלשתינית, אשר כללו עידכון 6,000 תושבים במרשם האוכלוסין הפלשתיני באיו"ש על-רקע הומניטרי, ואישור לעידכון של 3,500 תושבים על-רקע הומניטרי השוהים ברצועת עזה. זאת לצד קידום תשלומי מיסים בשווי מאה מיליון שקלים, והענקת תוספת של 600 היתרי BMC לאנשי עסקים בכירים פלשתינים, ותוספת של 500 בעלי היתר מסוג זה המורשים להיכנס עם רכב לישראל, לצד תוספת של עשרות היתרי VIP לבכירים ברשות הפלשתינית.

אם פגישות אלו היה מוביל שר הביטחון לבדו, וזאת על-אף שרק עדכן בכך את ראש הממשלה, ניתן היה לבחון את הדבר בגדר מקרה בודד ויחידי, אך מספר שבועות בודדים לאחר מכן, שר החוץ וראש הממשלה העתידי, חבר הכנסת יאיר לפיד נפגש עם השר לעניינים האזרחיים ברשות הפלשתינית, חוסיין א-שייח', בפגישה שלפי גורמי לשכת ראש הממשלה לא היוותה סממן להליך מדיני מסתמן, זאת בנוסף לפגישה שקיים בשבוע שעבר מתאם פעולות הממשלה בשטחים עם השליח הקטארי בנושא מנגנון העברת הכסף הקטארי לרצועת עזה באמצעות האו"ם והקהילה הבינלאומית.

אך לצערנו הרב, למרות ההצהרות מלשכת רה"מ לא כך הדבר - ישנו קשר בעייתי במיוחד בין ממשלת ישראל לרשות הפלשתינית. קשר שיוצרת ממשלת ישראל עם אבו מאזן, שעל-אף היותו כבעל עמדות מתונות ביחס לערפאת הינו מכחיש שואה, אשר טוען בדוקטורט שרשם כי בשואה לא נרצחו יותר ממיליון יהודים. כזה שטוען כי לציונים חלק ושייכות לנאצים ברצח העם שבוצע בקרבו.

מחוות שניתנות ברוחב יד לרשות הפלשתינית, ניתנות עבור מדינה שמשלמת תשלום לרוצחי יהודים ומשכורות למחבלים החל משנת 2015, דבר אשר מעורר לגיטימציה לביצוע פעולות נוספות בקרב תושבי מדינת ישראל, באמצעות ההסתה בספרי הלימוד הפלשתינים של אונרא שמהללים רוצחי יהודים כדלאל מוגרבי, שהנהיגה חוליית מחבלים שרצחה עשרות ישראלים וילדים, בנוסף לקיום צעדות מזוינות במחנות הפליטים, ארגון קייטנות קיץ במסווה של טרור המובילות דור הסתה חדש כנגד מדינת ישראל.

הליך מדיני הוא מבורך לטובת הציבור הישראלי, אך ישנם שני צדדים למטבע - ביצוע הליך מדיני כולל פירוק של מונופול הפליטות והפצת הסתה ורצח שמובילה הרשות הפלשתינית והארגונים הבינלאומיים, אשר יוצרים דורי דורות של מיליוני פליטים פלשתינים בעזה, יהודה ושומרון המפיצים אלימות נגד מדינת ישראל ברשות הפלשתינית ובזירה הבינלאומית במועצת האו"ם. לולא קיום צעדים אלו, עולם כמנהגו נוהג, הדרך תישאר ללא מוצא בבחינת עשו שונא ליעקב עד הפיגוע הבא.

 

 
הכותב הוא מנכ"ל 'מרכז בדין לחקר מדיניות המזרח התיכון'.
 
תאריך:  07/02/2022   |   עודכן:  07/02/2022
דוד בדין
 
 
מועדון הבלוגרים לקבלת רשימות דוד בדין לדוא"ל



https://www.news1.co.il/ArticlePrintVersion.aspx?docId=152683&subjectID=26





 
 

Israel Resource News Agency  /  CENTER FOR NEAR EAST POLICY RESEARCH Ltd
POB 71098, Beit Agron International Press Center, 37 Hillel Street, Jerusalem 94581 Israel
Tel. (+972-2) 623 6368 or cell phone (+972-54) 722-2661
IsraelNewsInvestigations@gmail.com

© All rights reserved

בניית אתרים | עיצוב אתרים | קידום אתרים | כרטיס פייסבוק עסקי סטודיו רותם-בר: rotembarstudio.com