דף הבית >> נושאים לתחקיר >> אונר"א >> כינוס בבריסל של מדינות התורמות לאונרא

13
 
כינוס בבריסל של מדינות התורמות לאונרא
 
שינוי מדיניות [צילום: עבד ראחים חאטיב/פלאש 90]

המדינות התורמות לאונרא מסוגלות לקדם שינוי במדיניות ההסתה כלפי ישראל, האם הן יעשו זאת?  האם המדינות התורמות יתעקשו שאונרא תציג תקנים של UNHCR על-מנת לקדם את יישובם מחדש של "פליטים" ערבים, לאחר יותר מ-70 שנה?

▪  ▪  ▪
משרד החדשות והמחקר שאני מנהל מאז שנת 1987 מתמקד באונרא, עם תקווה ש-5.3 מיליון צאצאי הפליטים הערבים מ-1948, שנהנים משירותי אונרא ב-59 מחנות פליטים, יגיעו יום אחד לפתרון הומניטרי הולם למצוקתם (רק כ-20,000 מהפליטים של 1948 עדיין בחיים, אך צאצאיהם עדיין מתייחסים אל עצמם כ"פליטים" שלושה וארבעה דורות מאוחר יותר).

אני מבקש להודיע על התפתחות חיובית: 67 מדינות תורמות של אונרא יתכנסו בבריסל בשבוע הבא. המדינות התורמות לאונרא, הפועלות בתיאום, יכולות למלא תפקיד בונה במתן השירותים הטובים ביותר לאוכלוסיית הפליטים הפלשתינית. כיוון שוועידת התורמים הבינלאומית מתכננת לטפל בכל קווי המדיניות של אונרא, ברצוני לדעת האם לאומות אלו יש מתווה לשינוי מדיניות על-מנת לשקם את הפליטים הפלשתינים?

- האם המדינות התורמות יתעקשו שתוכנית הלימודים של אונרא, המשלבת עקרונות של ג'יהאד, מות קדושים ו"זכות השיבה" בכוח הנשק, יבוטלו בבתי הספר של האו"ם, שאמורים לקדם את סיסמת אונרא "השלום מתחיל כאן"?

- האם המדינות התורמות יתעקשו שהכשרה הצבאית תיפסק בכל בתי הספר של אונרא, מה שאמור להפגין מחויבות לעקרונות האו"ם ל"חינוך לשלום"?

- האם המדינות התורמות יתעקשו שאונרא תפטר עובדים המזוהים עם ארגון חמאס, בהתאם לחוקים במדינות המערב, האוסרים על סיוע לכל סוכנות המעסיקה חברים בארגון טרור?

- האם המדינות התורמות יתעקשו שאונרא תבטל את החוזה שלה עם "שגריר הנוער" מוחמד אסאף, שמטייל בעולם ומעודד אלימות? האם זה לא הזמן המתאים עבור מדינות תורמות לבקש מאונרא לבטל חוזה זה עם מבשר מלחמה?

- האם המדינות התורמות יתעקשו על ביקורת של כספי התרומות שזורמים לאונרא? דרישה זו תתייחס לדיווחים מתועדים נרחבים על בזבוז משאבים, כפילות שירותים וזרימה לא רצויה של מזומנים לקבוצות טרור מבוססות עזה, שהשיגו שליטה על פעולות אונרא בעזה במהלך 18 השנים האחרונות.

- האם המדינות התורמות יתעקשו שאונרא תציג תקנים של UNHCR על-מנת לקדם את יישובם מחדש של "פליטים" ערבים, לאחר יותר מ-70 שנה? המדיניות הנוכחית של אונרא היא שיישוב מחדש של "פליטים" יפריע למה שמכונה "זכות השיבה" לכפרים ערביים שהייתה קיימת לפני 1948, ובלשון אחר השתלטות על כל שטחי ישראל?

 

 
הכותב הוא מנהל סוכנות הידיעות הישראלית ועומד בראש מרכז בדין לחקר מדיניות המזרח התיכון, חיבר ספרים ותחקירים והפיק סרטים במשך 34 שנים על אונרא והרשות הפלשתינית. צוות של חוקרים מנוסים עובדים עימו.
 
תאריך:  15/11/2021   |   עודכן:  15/11/2021
דוד

https://www.news1.co.il/ArticlePrintVersion.aspx?docId=151329&subjectID=26










 
 

Israel Resource News Agency  /  CENTER FOR NEAR EAST POLICY RESEARCH Ltd
POB 71098, Beit Agron International Press Center, 37 Hillel Street, Jerusalem 94581 Israel
Tel. (+972-2) 623 6368 or cell phone (+972-54) 722-2661
IsraelNewsInvestigations@gmail.com

© All rights reserved

בניית אתרים | עיצוב אתרים | קידום אתרים | כרטיס פייסבוק עסקי סטודיו רותם-בר: rotembarstudio.com