דף הבית >> נושאים לתחקיר >> אונר"א >> יותר מ-50 מיליון דולר בשנה: התורמים המפתיעים של אונר"א
 

יותר מ-50 מיליון דולר בשנה: התורמים המפתיעים של אונר"א

איחוד האמירויות, שרק בשבוע שעבר חתמה על הסכם שלום עם ישראל, תרמה למעלה מ-50 מיליון דולר לאונר"א בשנה החולפת. מבין מדינות ערב,  האמירויות היא המדינה המובילה בתרומות לארגון האו"ם הזה, המטפל באופן ייעודי אך ורק ב"פליטים" ממוצא פלסטיני

 
 

האמירויות נמצאת במקום החמישי ברשימת התורמים לארגון, אחרי גרמניה, האיחוד האירופי, אנגליה ושוודיה. סכומי התרומה שמעבירה האמירויות צמחו באופן משמעותי, מפחות משני מיליון דולר בשנת 2011, ועד ל- 51,800,000 דולר בשנת 2019. לעומת האמירויות, בחריין כמעט ואינה תורמת לאונר"א.


 

ראש הממשלה נתניהו אמר לא פעם כי ארגון אונר"א צריך להיסגר. שכן לדבריו, הוא רק מנציח את בעיית הפליטים הפלסטינים ולא מסייע לה. הוא בירך בזמנו את החלטת ממשל טראמפ להפסיק את תקצוב הארגון.

 

"המרכז למדיניות המזרח התיכון", פרסם בשנתיים האחרונות מחקרים המנתחים את ספרי הלימוד הנלמדים בבתי הספר של אונר"א, והראה כי הם כוללים תכנים אנטישמיים, האדרה לטרוריסטים והסתה מפורשת כלפי ישראל. על פי הנתונים, כמחצית מתקציב הארגון מוקדש למוסדות הלימוד שלה, בהם נלמדים התכנים הבעייתיים.

צילום: EPA
בית ספר אונר"א ברמאללה. צילום: EPA

בדיון שהתקיים אתמול בכנסת, אמר דוד בדין העומד בראש "מרכז בדין – לקר מדייות המזרח התיכון" כי "על ממשלת ישראל להכניס להסכמי השלום דרישה לשקיפות ובקרה על התקציב שמפנה איחוד האמירויות לחינוך באונר"א". הדברים נאמרו במסגרת כינוס של השדולה למלחמה בדה-לגיטימציה ואנטישמיות, בראשה עומד ח"כ אריאל קלנר, בדיון שעסק במעורבות של מדינות זרות בנושא.

בדין אמר לאתר מקור ראשון כי על פי הנתונים שבידיו, התרומות של איחוד האמירויות לאונר"א, הולכות במלואן לתקצוב חינוך. "הופתעתי לטובה מההסכמים שנחתמו מולם בבית הלבן, שהם מפורטים ומדויקים בכל הנוגע להימנעות מהסתה. כתוב בהם ש'הצדדים יפעלו יחד כדי להילחם בקיצוניות המקדמת שנאה ופילוג, וכן בטרור והצדקותיו'. אני מניח שהעובדה שמרכז ויזנטל היה מעורב בתהליך, הביאו לכך שנתנו את הדעת על הנושא הזה. אבל בהתחייבות המשותפת להימנע מסתה, לא ניתן להתעלם מהמימון לאונר"א, שהוא באופן ישיר מימון לחינוך אנטישמי ומסית", אומר בדין.

בתוך כך, הבוקר המריאה לבחריין משלחת בכירים ישראלית. אתמול שוחח ראש הממשלה נתניהו בטלפון עם סלמאן בן חמד אל ח'ליפה, יורש העצר של ממלכת בחריין. בתום השיחה אמר נתניהו כי "חזרנו על העקרונות של הסכמי אברהם ודיברנו איך אנחנו יוצקים תוכן מהיר להסכמים בין בחריין לישראל, הופכים את השלום הזה לשלום כלכלי, שלום טכנולוגי, שלום תיירותי. אתם תשמעו על הצעדים המעשיים בקרוב מאוד".

דונלד טראמפ עם נתניהו ושרי החוץ של איחוד האמירויות ובחריין, בבית הלבן. צילום: EPA

במשלחת שהמריאה היום חברים מ"מ מנכ"ל משרד ראש הממשלה רונן פרץ, ומנכ"ל משרד החוץ, אלון אושפיז. מטרתה לדון ולנסח הסכמים מעשיים במסגרת היחסים החדשים בין המדינות. המשלחת טסה ליום אחד, בטיסת ישראייר ישירה לבחריין שעברה מעל שטחה של סעודיה. בשבוע שעבר, נחתמה מול בחריין בוושינגטון "הצהרת שלום", ולא חוזה שלום כפי שנחתם עם האמירויות, שכן על ההסכם הפומבי בין ישראל ובחריין הוחלט רק ימים ספורים קודם, ולא היה די זמן לגבש את הפרטים.


https://www.makorrishon.co.il/news/267429







 



 
 

Israel Resource News Agency  /  CENTER FOR NEAR EAST POLICY RESEARCH Ltd
POB 71098, Beit Agron International Press Center, 37 Hillel Street, Jerusalem 94581 Israel
Tel. (+972-2) 623 6368 or cell phone (+972-54) 722-2661
IsraelNewsInvestigations@gmail.com

© All rights reserved

בניית אתרים | עיצוב אתרים | קידום אתרים | כרטיס פייסבוק עסקי סטודיו רותם-בר: rotembarstudio.com