דף הבית >> נושאים לתחקיר >> אונר"א >> חמאס פועל באופן חופשי במוסדות אונרא
חמאס פועל באופן חופשי במוסדות אונרא
דוד בדין פובליציסט
תאריך:  03/01/2017
 
אונר"א בעזה [צילום: AP]

השתלטות חמאס על מוסדות אונרא וסגל העובדים של אונרא צריכה להדליק נורה אדומה באשר לאפשרות שכספים שמעבירות המדינות התורמות לארגון. הכספים עושים דרכם למימון משכורות של פעילי חמאס והג'יהאד האיסלאמי

 
 
 
▪  ▪  ▪
אונרא הפך ברבות השנים לפונדקאי נוח עבור ארגוני הטרור הפלשתינים, ובראשם חמאס, אשר שולט ללא מיצרים באיגוד העובדים של אונרא, ואנשיו (לצד מחנכים מהג'יהאד האיסלאמי וארגונים אחרים) הם אלה אשר מחנכים דורות של צאצאי הפליטים הפלשתינים על ערכי הג'יהאד נגד ישראל והכופרים בכלל. 

השתלטות חמאס על מוסדות אונרא וסגל העובדים של אונרא צריכה להדליק נורה אדומה באשר לאפשרות שכספים שמעבירות המדינות התורמות (ובהן ארה"ב וקנדה) לארגון. הכספים עושים דרכם למימון משכורות של פעילי חמאס והג'יהאד האיסלאמי. 

פעילות הגוש האיסלאמי של חמאס בבתי הספר של אונרא נמשכת והיא מתקיימת בתמיכה, בסיוע ובשיתוף פעולה של הנהלות בתי הספר וצוות המורים. 

נדרשת חקירה מיידית ועצמאית על חדירת ארגוני הטרור הפלשתינים לתוך שורות אונרא והשימוש שנעשה במתקניו לצורך פיגועי טרור ואחסנת רקטות, וכן העברת ציוד של אונרא לשימוש ארגוני הטרור ברצועת עזה. 

הסיוע לאונרא חייב להיות מותנה בשינוי תכני הלימוד המחנכים לשנאה ולהנצחת הסכסוך, בסילוק פעילי טרור ממוסדות סוכנות האו"ם והתחייבות של הארגון לפעול לפירוק מחנות הפליטים הנתונים בשליטה פלשתינית ולשיקום הפליטים ביישובים חדשים ומרווחים. 

המרכז למחקר מדיניות במזרח הקרוב (Center for Near East Policy Research) ערך לאחרונה מחקר עדכני על חדירת ארגוני טרור למוסדות אונרא. ממצאי המחקר יוצגו בקרוב בפני הפרלמנט הקנדי 

קנדה מחדשת את הסיוע הכספי לאונרא 

ממשלת קנדה חידשה לאחרונה את הסיוע הכספי לסוכנות הסעד והתעסוקה של האו"ם לפליטים הפלשתינים אונרא. 

מארי קלוד ביבו, השרה לפיתוח בינלאומי בממשלת קנדה, הודיעה (16 בנובמבר 2016), כי הסיוע המחודש נועד "לתמוך בשירותי החינוך, הבריאות והעניינים החברתיים עבור מיליוני פליטים פלשתינים הנתונים במצוקה, וכן להעברת סיוע הומניטרי דחוף".1 

הסיוע הקנדי כולל:2 

20 מיליון דולר עבור אונרא על-מנת שתוכל להרחיב את הגישה לשירותים חיוניים. חלק מהסיוע הקנדי יועבר ישמש להכשרת עובדים ושימוש בגישה "ניטרלית" ברשתות החברתיות. 

5 מיליון דולר יועברו לקרן החרום של אונרא המיועדת לתמיכה בפלשתינים הפלשתינים שהושפעו מהמשבר בסוריה והמדינות השכנות. 
השרה הקנדית הדגישה את החשיבות שהסיוע הכספי יגיע ליעדיו ויסייע לנזקקים ביותר. לדבריה, ממשלת קנדה תקיים פיקוח הדוק ביותר על אופן ניצול כספי הסיוע, שיכלול נוהלי דיווח, ביקורי שטח ותנאים למניעת העברתו לגורמי טרור. 

במהלך דיון בפרלמנט (16 בנובמבר 2016), אמרה השרה ביבו, כי קנדה התייעצה עם ממשלת ישראל לפני שקיבלה את ההחלטה לחדש את הסיוע לאונרא. בהקשר זה ביבו אמרה כדלהלן: 3 

עשינו את כל הווידוא הנדרש בשיתוף פעולה עם בנות הברית שלנו ועם אונרא, ואפילו עם ממשלת ישראל, לפני שקיבלנו את ההחלטה הזו. ההודעה על הסיוע כוללת מכאניזם איתן לפיקוח ומסגרת חזקה של בקרה. הסיוע קריטי לביטחון של האזור". ביבו לא הבהירה אם ממשלת ישראל תמכה או התנגדה להחלטת ממשלת קנדה. באוטווה.

 


http://www.news1.co.il/Archive/003-D-117097-00.html
 

Israel Resource News Agency  /  CENTER FOR NEAR EAST POLICY RESEARCH Ltd
POB 71098, Beit Agron International Press Center, 37 Hillel Street, Jerusalem 94581 Israel
Tel. (+972-2) 623 6368 or cell phone (+972-54) 722-2661
IsraelNewsInvestigations@gmail.com

© All rights reserved

בניית אתרים | עיצוב אתרים | קידום אתרים | כרטיס פייסבוק עסקי סטודיו רותם-בר: rotembarstudio.com