דף הבית >> נושאים לתחקיר >> מאמרי עומק על הרש"פ >> חינוך לשנאה; נחשפים חומרי הלימוד בבתי הספר הפלסטינים

חינוך לשנאה; נחשפים חומרי הלימוד בבתי הספר הפלסטינים

ישראל רובין 

דה לגיטימציה לקיומה של מדינת ישראל, הסתה ועידוד לטרור ומאבק אלים – אלו רק חלק מן התכנים הנלמדים בבתי הספר ברשות הפלסטינית, כך עולה ממחקר חדש שנערך. "זה לא רק הסתה אלא שטיפת מוח. יותר גרוע מחינוך לשנאה הוא חינוך למלחמה טוטאלית" אומר עורך המחקר


 

תכני הלימוד הנלמדים בבתי הספר ברשות הפלסטינאית,משמיצים את היהודים, מסיתים, מטיפים לדה לגיטימציה לעצם קיומה של מדינת ישראל וזורעים בקרב התלמידים אנטישמיות ושנאה – כך עולה ממחקר מקיף שנערך עבור "המכון לחקר מדיניות במזרח התיכון" ומתפרסם הבוקר (רביעי) ב'כאן 11'.

התכנים שנדרשים המורים ברשות הפלסטינית להעביר לדור הבא על פי ספרי הדרכה של משרד החינוך הפלסטיני כוללים בין היתר משפטים כגון: "הכובש הציוני מפיץ את ארסו בכל פינות החיים בפלסטין" ו"הכנופיות שלהם הפיצו חורבן ונעצו את ניבי העוינות שלהן", "הכובש ניסה לחנוק את נשימת הרחמים". התפיסה שמעבירים לתמידים היא שייסוד מדינת ישראל הוא עוול שלווה בטבח של פלסטינים וגירוש המוני.

כמו כן, במסגרת 'המאבק הפסלטיני בכיבוש', תכני הלימוד מעודדים ונותנים לגיטימציה למאבק אלים לצד המאבק לא אלים ומביעים תמיכה מפורשת בשימוש ב'כל דרך' במסגרת המאבק. כך למשל, התשובה הנכונה לשאלה "מהי הדרך לשחרור פלסטין?", היא "התנגדות לכיבוש בכל הדרכים". כמו כן, מועברים מסרים לפיהם הג'יאהד היה קיים מאז ומעולם וימשיך להתקיים עד 'יום הדין' תוך שנותנים לו לגיטימציה בתכני הלימוד.

 

 

במקצוע השפה הערבית לכיתות ט' התלמידים נדרשים ללמוד ולנתח לשונית את הקטע הבא: "כנופיות אלו (של הציונים) הפיצו חורבן והרס ונעצו את ניבי העוינות שלהן בגופה הטהור. הן ביצעו בה את המכוערות שבמערכות ההשמדה, עד אשר איש מתושביה הערבים לא נותר חי".

בחלק מהתכנים, מוצגים היהודים באור אנטימשי מובהק תוך הצגתם כתאבי בצע, נוכלים ובעלי שאיפות חמדניות. כך על פי פרסומה של הכתבת נורית יוחנן ב'כאן 11' שמקורו כאמור במחקר שנערך עבור "המכון לחקר מדיניות במזרח התיכון" באמצעות בדיקת ספרי הלימוד הנלמדים בבתי הספר ברשות הפלסטינית.

"זה לא רק הסתה אלא שטיפת מוח. יותר גרוע מחינוך לשנאה הוא חינוך למלחמה טוטאלית", אומר דוד בדין מנהל "המכון לחקר מדיניות במזרח התיכון". כותב המחקר ד"ר ארנון גרויס מציין גם שעל פי מעקבו בן 20 השנים אחר תוכניות הלימוד של הרשות הלפסטינית, התכנים רק הולכים ומקצינים עם הזמן.


https://www.93fm.co.il/radio/590417/

 
 

 

 

Israel Resource News Agency  /  CENTER FOR NEAR EAST POLICY RESEARCH Ltd
POB 71098, Beit Agron International Press Center, 37 Hillel Street, Jerusalem 94581 Israel
Tel. (+972-2) 623 6368 or cell phone (+972-54) 722-2661
IsraelNewsInvestigations@gmail.com

© All rights reserved

בניית אתרים | עיצוב אתרים | קידום אתרים | כרטיס פייסבוק עסקי סטודיו רותם-בר: rotembarstudio.com