דף הבית >> נושאים לתחקיר >> אונר"א >> התוכנית להשגת השלום - מרכז בדין לחקר מזה"ת
 

התוכנית להשגת השלום - מרכז בדין לחקר מזה"ת

 

לאור הסכם הנורמליזציה בשנה החדשה בין מדינת ישראל לאיחוד האמירויות – מרכז בדין לחקר מזה"ת, מצא כי ישנה הזדמנות פז למיתון ההסתה בקרב תושבי מחנות הפליטים של אונר"א על ידי יצירת "תוכנית להשגת השלום".

 

נדרש מאמץ עיקש להבטיח את הפסקת שיתוף הפעולה בין איחוד האמירויות לאונר"א, שמתבטא בחוסר פיקוח ובקרה של האמירויות על משאביהם הניתנים לאונר"א.

 

כמעט בלתי אפשרי לחזות כיצד תתפתח התמיכה של איחוד האמירויות באונר"א – שתמיכתה בה נסקה בשנתיים האחרונות פי ארבע מבעבר.

 

כעת יש בידי מדינת ישראל קלף למיקוח, לטובת קידום השלום האזורי. זאת מאחר ואיחוד האמירויות הינו המממן הגדול ביותר בקרב העולם הערבי כיום התומך ישירות באונר"א.

 

ניתן להתאים ולבצע שינויים בתמיכה הניתנת לאונר"א, על מנת לשקם את מחנות אונר"א ולהקנות לפליטים עתיד ותקווה ללא מעמד של פליטות לנצח.

 

 

 

מטרות התכנית להשגת השלום:

 

  1. שקיפות - דרישת פיקוח ובקרה קפדניים על כספי תרומות המוזרמים לאונר"א: המהלך יביא לתיעוד של בזבוז מקורות כספיים, כפילות בשירותים וזרימת מזומנים לארגוני טרור.
  2. הגדרה מחדש -אימוץ אמות המידה של UNHCR - נציבות האו"ם לכלל פליטי העולם "וקידום יישובם של תושבי מחנות אונר"א לאחר שהות של 70 שנים במחנות פליטים של אונר"א.  מדיניותה הנוכחית של אונר"א היא שיישובם של הפליטים עומד בניגוד ל"זכות השיבה"  לכפריהם מלפני 1948: כלומר,  אונר"א כעת מנציחה את מצוקתם.
  3. תכנים חינוכיים- ביטול תכנית הלימודים הנוכחית של אונר"א המקדשת את ערכי הג'יהאד, שאהידים ואת עקרון "זכות השיבה" לאור המאבק המזויין.
  4. עצירת פעילויות צבאיות - הפסקת כלל האימונים הצבאיים אשר מתקיימים בשיתוף פעולה עם בתי הספר של האו"ם.
  5. ארגוני טרור -לפטר עובדי אונר"א הנתמכים על ידי ארגוני טרור, בהתאם לחוקים נוקשים של המערב והאו"ם שאוסרים על סיוע לסוכנויות שמעסיקות חברים בארגוני טרור.
  6. פיקוח  על מוחמד עסאף - הגבלת היתרי תנועה וביטול החוזה של אונר"א עם ה"מחבל המזמר" - הזמר המסית הפלסטיני מוחמד אסאף. שיריו הם דברי הלל לשהידים והסתה לרצח יהודים. "זמר הבית" של אונר"א, שמוצאו מעזה, נוסע בכל רחבי העולם מטעם אונר"א כשהוא זורע הסתה למלחמה נגד מדינת ישראל.

 

צוות המרכז קיים פעמים רבות פגישות עם צוות מזכ"ל האו"ם ומהשיח עלה כי האחריות המיניסטריאלית הפיננסית והפיקוח על אונר"א נופלים לידי המדינות התורמות שמהם חייבים לדרוש דין וחשבון לאן ובאיזה אופן מוקצים המשאבים.

 



 
 

Israel Resource News Agency  /  CENTER FOR NEAR EAST POLICY RESEARCH Ltd
POB 71098, Beit Agron International Press Center, 37 Hillel Street, Jerusalem 94581 Israel
Tel. (+972-2) 623 6368 or cell phone (+972-54) 722-2661
IsraelNewsInvestigations@gmail.com

© All rights reserved

בניית אתרים | עיצוב אתרים | קידום אתרים | כרטיס פייסבוק עסקי סטודיו רותם-בר: rotembarstudio.com