דף הבית >> נושאים לתחקיר >> אונר"א >> הצעה: רפורמה עכשיו באונר"א


 
דוד בדין פובליציסט  |  תגובות הצטרפות ל- VIP
 
הצעה: רפורמה עכשיו באונרא

68 מדינות שתורמות 1.2 מיליארד דולר לאונרא חייבות למצוא דרכים חדשות אשר תאפשרנה למצוא פתרונות לאוכלוסייה של ארגון אונרא. במקום שיוענק צ'ק פתוח לארגון אשר בוחר להתנהל ללא כל שקיפות וללא הקפדה עניינית, חשוב שכל המדינות הללו יוודאו כי הארגון לא יתמוך בהסתה וטרור וידאג לקידום מדיניות חלופית

 
 
 
▪  ▪  ▪
אונרא היא כפופה לעצרת הכללית של האו"ם - גוף שאף פעם לא יחוקק החלטה לטובת ישראל. העצרת הכללית לא תסכים לכל שינוי בסטטוס של אונרא.מה ניתן לעשות נגד מדיניות האונרא? לפנות למדינות תורמות עם תוכנית שמתנה העברת תקציבים בריפורמה של האונרא. 

68 מדינות שתורמות 1.2 מיליארד דולר לאונרא חייבות למצוא דרכים חדשות אשר תאפשרנה למצוא פתרונות לאוכלוסייה של ארגון אונרא. במקום שיוענק צ'ק פתוח לארגון אשר בוחר להתנהל ללא כל שקיפות וללא הקפדה עניינית, חשוב שכל המדינות הללו יוודאו כי הארגון לא יתמוך בהסתה וטרור וידאג לקידום מדיניות חלופית אשר תביא לשיפור רמת החיים של תושבי מחנות הפליטים על-ידי מימוש תוכנית מציאותית והומנית שתהווה אלטרנטיבה להמשך מלאכותי של מעמד הפליטות, וחזרה עיקשת על מנטרת "זכות השיבה" לכפרים שאינם קיימים יותר. 

גישה מוטעית זו קיבלה גושפנקא חוקית בכל מוסדות החינוך של אונרא והנחתה כחצי מיליון תלמידים מזה 67 שנים בכיוון לוחמני טרוריסטי. 

המדינות התורמות יכולות להביא להכנסתם של מספר שינויים חשובים במדיניותה של סוכנות אונרא אשר יאפשרו רפורמה משמעותית בארגון. 

שישה צעדים לקראת רפורמה באונרא 

 
  • לדרוש ביקורת חשבונאית של כל כספי התרומות המוזרמים לארגון אונרא. שקיפות זו תאפשר הגשת דוחות אשר מתעדים בזבוז תקציבים, כפילות שירותים וזרימה בלתי רצויה של מזומנים לארגוני טרור בעזה אשר השתלטו ב-18 השנים האחרונות על פעילויות הארגון
 
  • לדרוש מאונרא לעמוד בסטנדרטים הדומים ל UNHCR הנציבות העליונה של האומות המאוחדות לפליטים ולקדם יישובם מחדש של כל הפליטים הערביים אשר שוהים כבר 67 שנים במחנות הפליטים של אונרא. מדיניותה של סוכנות אונרא דבקה בעקשנות ברעיון כי הליכי יישובם מחדש של הפליטים עומדים בניגוד להעדפת הרעיון אותו הם ביקשו לקדם המבקש לעודד את התלמידים לממש את "זכות השיבה" שלהם לכפרים ערביים שנהרסו במלחמת העצמאות של 1948 כפרים שאין להם כיום כל זכר במדינת ישראל. חשוב להדגיש כי עידוד זה מנציח את פליטותם של ערביי האזור ואינו מאפשר להם חיים טובים יותר בישובי קבע
 
  • לדרוש ביטול תוכנית הלימודים החדשה של אונרא הכוללת עדיין תכנים שאינם חינוכיים המסיתים לטרור ולמימוש בכוח הג'יהאד של "זכות השיבה.
 
  • לדרוש הפסקה מיידית של כל האימונים הצבאיים המתקיימים בשטחי בתי הספר של האונרא. האם כסוכנות של האו"ם, לא חלה על אונרא המחויבות לעקרונות האו"ם הדורשים "חינוך לשלום"?
 
  • לדרוש מאונרא לפטר את כל העובדים החברים בארגון חמאס, בהתאם לחוקי מרבית מדינות המערב האוסרים על סיוע לסוכנויות המעסיקות חברים בארגוני טרור.
 
  • לדרוש מאונרא לבטל את החוזה שלה לסיום עם "שגריר נוער", הזמר הפלשתיני מוחמד אסאף. הזמר הפופולרי שכולל בשיריו דברי הלל לשהידים והסתה לרצח יהודים. הזמר שגדל בעזה, מקבל כרטיס פתוח להית בכל רחבי העולם- כזמר הפוסטר של מחנות הפליטים של אונרא.

 

תאריך:  18/01/2018   |   עודכן:  18/01/2018


http://www.news1.co.il/Archive/003-D-125568-00.html

 
 

Israel Resource News Agency  /  CENTER FOR NEAR EAST POLICY RESEARCH Ltd
POB 71098, Beit Agron International Press Center, 37 Hillel Street, Jerusalem 94581 Israel
Tel. (+972-2) 623 6368 or cell phone (+972-54) 722-2661
IsraelNewsInvestigations@gmail.com

© All rights reserved

בניית אתרים | עיצוב אתרים | קידום אתרים | כרטיס פייסבוק עסקי סטודיו רותם-בר: rotembarstudio.com