דף הבית >> נושאים לתחקיר >> אונר"א >> המבקר האמריקאי: אבדוק הסתה בבתי ספר פלסטיניים
 

המבקר האמריקאי: אבדוק הסתה בבתי ספר פלסטיניים

לואיס דודארו הודיע כי הוא מתכוון לבדוק האם ישנם תכנים אנטישמיים ומעודדי טרור בספרי הלימוד הנלמדים בבתי הספר של אונר"א ביהודה ושומרון ובעזה, שארה"ב מסייעת במימונם. סנאטור אמריקאי: "הרשות התחייבה לפני עשור לבדוק את הנושא"

 
מיכאל טוכפלד, ניו יורק | 21/9/2016

מבקר המדינה האמריקאי יבדוק האם יש תכנים אנטישמיים ומעודדי טרור בספרי הלימודהנלמדים בבתי הספר של אונר"א בשטחי יהודה ושומרון וברצועת עזה - כך הודיע היום (ד') המבקר לואיס דודארו לסנטור ג'יימס ריש, יו"ר תת וועדת החוץ של הסנאט לענייני המזרח התיכון, אסיה והמלחמה בטרור, בתשובה לפניית הראשון. 

עוד כותרות: 
-יו"ר ועדת חוץ וביטחון: 'אבו מאזן שקרן ודו פרצופי' 
-משט ישראלי ייערך מול המשט הנשי לעזה 
-אובמה לנתניהו: הסכם הסיוע - ציון דרך ביחסי המדינות 

בפנייתו טען ריש כי ארה"ב ממשיכה להעביר מיליוני דולרים לפלסטינים באותם שטחים הן באופן ישיר והן באמצעות סוכנות הסעד והפליטים של האו"ם, אונר"א. לדבריו, הדבר מתבצע תוך התעלמות מדו"חות שפרסם המבקר בשנים האחרונות, המצביעים על תכנים ועזרי לימוד שיש בהם בכדי לעודד אנטישמיות ופעולות טרור. עוד ציין כי הרשות הפלסטינית התחייבה עוד לפני עשור לבדוק את ספרי הלימוד, ולבצע רפורמה להסרת אותם תכנים. 
 
צילום: Getty Images
המבקר האמריקאי לואיס דודארו צילום: Getty Images

המבקר הודיע לריש כי נענה לבקשתו ומינה את מנהל מחלקת ענייני החוץ והסחר במשרדו, לורן ייגר, לקיים בדיקה מקיפה של הנושא. בשבוע שעבר הופיע דוד בדין, מנהל המרכז למחקרי המזרח התיכון לפני תת הוועדה של וועדת החוץ של הסנאט, והעיד לפניה על התכנים שנמצאים בספרי הלימוד הפלסטיניים. 

לפני כחודש פורסם לראשונה ב-nrg כי לקראת פתיחת שנת הלימודים, עיריית ירושלים פעלה לצנזור 58 ספרי לימוד מחומרי הסתה, שיועדו לבתי ספר במזרח העיר. שירי אינתיפאדה, קריאות להיאבק בדם על ארץ ישראל כמו גם הסתה נגד חיילי צה"ל, היו רק חלק מחומרי הלימוד המסיתים שנמצאו. במקביל, האגף לחינוך ערבי בעירייה יוזם מהפכה שקטה במזרח העיר. בין היתר, יפתחו שם חמישה בתי ספר ישראליים, ומסלול לימוד ישראלי, במקביל לזה הפלסטיני, יפתח במספר בתי ספר מוסלמים. 



"אנחנו מוצאים תכני הסתה בכל מקצועות הלימוד", אמרה לארה מובאריכי, ראש אגף החינוך הערבי במנהל החינוך בעיריית ירושלים. "אפילו בספרי מתמטיקה אנחנו מוצאים הסתה. כך למשל, ראינו פעם תרגיל חשבון שבו נכתב כי 'במשפחה אחת היו חמישה ילדים, חיילי הכיבוש הרגו אחד מהם, כמה ילדים נשארו?'.  



"למרות שאנחנו מצנזרים, צריך לזכור שישנם עוד כ-20 אלף תלמידים המשתייכים למוסדות הלימוד בלתי רשמיים, שמקבלים ספרי לימוד שאינם מצונזרים. תלמידים אלה לא רק מתגוררים בשועפאט אלא גם במזרח העיר. בסוף מדובר בחברה אחת – והתכנים מגיעים גם למי שלא לומד אותם". 
 


באוגוסט האחרון שר החינוך הפלסטיני, סברי סיידם, הודיע כי משרדו מחלק ספרי לימוד פלסטיניים בבתי ספר במזרח ירושלים. לדבריו, הוא עושה זאת במסגרת המאמצים "להציל" את מערכת החינוך הפלסטינית בעיר מניסיונות ישראל לטשטש את הזהות הלאומית הפלסטינית, להפיץ בורות בקרב התלמידים הפלסטינים ולמחוק את הנוכחות הפלסטינית בירושלים. 

http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/831/122.html?hp=1&cat=666&loc=59




 
 

Israel Resource News Agency  /  CENTER FOR NEAR EAST POLICY RESEARCH Ltd
POB 71098, Beit Agron International Press Center, 37 Hillel Street, Jerusalem 94581 Israel
Tel. (+972-2) 623 6368 or cell phone (+972-54) 722-2661
IsraelNewsInvestigations@gmail.com

© All rights reserved

בניית אתרים | עיצוב אתרים | קידום אתרים | כרטיס פייסבוק עסקי סטודיו רותם-בר: rotembarstudio.com