דף הבית >> נושאים לתחקיר >> אונר"א >> הזמר המסית מעזה


אבסורד ישראלי: הזמר המסית מעזה, שסיפורו נחשף בגליון הקודם של 'מצב הרוח',
מסתייע בוויזת מעבר ישראלית בין עזה לירושלים, כדי להסית גם את צעירי יו"ש

מנחם רהט, "מצב הרוח", 17.5.19


אין גבול לאבסורד הישראלי: בשבוע שעבר חשפנו במצב הרוח שהזמר העזתי המסית לרצח יהודים מוחמד אסעף, ממשיך להופיע בעזה בחסות אונר"א, שמינתה אותו לתפקיד שגריר-נוער מטעמו, וזאת מבלי לדרוש ממנו לחדול מן ההסתה. עכשיו מתברר שהזמר שקורא לכבוש את פלשתין מידי היהודים בכוח הנשק והדם, נהנה גם מגיבוי ישראלי, המאפשר לו לנוע באורח חופשי למדי בין עזה לירושלים המזרחית, והכל בחסות מדינת ישראל.

האבסורד המדהים הזה מתבטא בכך, שלא  רק  שאונר"א מממנת את הופעותיו המסיתות בכספים אירופיים, אלא גם מדינת ישראל מסייעת לו להפיץ את הרעל האנטי ישראלי מחוץ לתחומי עזה בלבד, וזאת באמצעות מתן אישור מעבר בשטח מדינת ישראל, מעזה לשועפאת, לצורך הופעותיו המתלהמות בפני בני הנוער של מזרח ירושלים וערי הפלשתינים ביו"ש.

מסתבר שהזמר המסית לאלימות ורצח זכה כבר לפני 4 שנים לאישור מעבר בתחומי ישראל בין עזה לירושלים המזרחית, והוא אכן מנצל אותו מפעם לפעם. האישור הישראלי ניתן לו לבקשת הרש"פ, ובתמיכת המתפ"ש (המינהל האזרחי בשטחים). המתפ"ש, אגב, הוא הגורם הישראלי המעודד את האירופים להמשיך ולתמוך בתקציב אונר"א, לאחר שהאמריקאים נענו לבקשת ישראל והפסיקו לממן את אונר"א...

בעקבות חשיפת ניידותו של אסעף מעזה לשועפאת, הגיש הגיש המרכז לחקר מדיניות המזרח התיכון, השוכן בירושלים, תלונה לשר לביטחון פנים גלעד ארדן, וכן למשרד החוץ ולעירית ירושלים ולמספר ח"כים המעורים בנושא ובראשם שרן השכל,  כנגד עצם קיומו של מצב זה.
בתלונה נאמר כי "הזמר מוחמד אסעף, שנודע כ'שגריר' מטעם אונר"א, זוכה לחופש תנועה ללא הגבלה בתוך שטחי רש"פ ומחוץ לשטחי ישראל. על פי מעקב שבוצע על ידי המרכז לחקר מדיניות המזרח התיכון מאז שנת 2014, עולה כי התכנים  של  אותו הזמר הם אלימים ביותר, וכוללים  דברי הסתה חמורים כנגד יהודים ואלו מהווים תמריץ לצעירים להגשים את 'זכות השיבה לאור המאבק המזוין'".

עוד נאמר בתלונה כי "מרכז ויזנטל ואירגון בני ברית הגישו תלונות נגד זמר אונר"א מוחמד אסעף לידי מזכ"ל האו"ם בגין הסתה פרועה. אי לכך, אנו מבקשים כי ינקטו צעדים מעשיים ודחופים כנגד חופש תנועתו של זמר אונר"א מוחמד אסעף, שמסכן  את חיי תושבי ירושלים, ולאסור את כניסתו לכל מקום בירושלים - עיר הבירה הריבונית של מדינת ישראל".

בצירוף לתלונה נשלחו תרגומים לעברית של מקצת משיריו האלימים, וכן קישור לשיריו ביו-טיוב:



https://www.youtube.com/watch?v=gBmDKYBaFqw



 
 

Israel Resource News Agency  /  CENTER FOR NEAR EAST POLICY RESEARCH Ltd
POB 71098, Beit Agron International Press Center, 37 Hillel Street, Jerusalem 94581 Israel
Tel. (+972-2) 623 6368 or cell phone (+972-54) 722-2661
IsraelNewsInvestigations@gmail.com

© All rights reserved

בניית אתרים | עיצוב אתרים | קידום אתרים | כרטיס פייסבוק עסקי סטודיו רותם-בר: rotembarstudio.com