דף הבית >> נושאים לתחקיר >> נושאים נוספים >> "ההסברה - קרב בו ננצח בנקודות"
נושאים נוספים
רה"מ, האם תדרוש ביטול קרן הפיצוי למחבלים?
חמאס בע"מ - תעשיית הכסף שמאחורי הטרור
התחקיר שחשף את האמת
"הצדק" שלו - ההרס שלנו
תקדים עמוס קינן: סירוב פקודה להריסת בתים
לא עניינם הפרטי של המתנחלים
ברית לא קדושה
כיצד התחילה השמועה על "הרעב בעזה"?
שאלות לדוברי השרים שלא זכו למענה
שליח עם רקורד מפוקפק
שהידה אמריקאית
"ההסברה - קרב בו ננצח בנקודות"
אין שום התחייבות מארה"ב
יוזמה ערבית לשלום: הכל מבוסס על "זכות השיבה"
קרי שב לישראל עם תגבורת יהודית
"ההסברה - קרב בו ננצח בנקודות"
חזקי עזרא

 
 
השדרן האמריקני, לארס לארסון, קורא להציג הכלכלה הישראלית כנשק הסברתי: "הלוואי שאלוקים יברך את אמריקה באחוז אבטלה נמוך כשלכם".
 
 
האם הקולות השונים בחברה הישראלית פוגעים בהסברה או משמשים דווקא יתרון בחו"ל?! וועדת העלייה, הקליטה והתפוצות של הכנסת, בראשות, ח"כ דני דנון, העוסקת גם במעקב אחרי ההסברה הממלכתית, דנה היום (שלישי) באתגרי הסברה של ישראל באמצעי תקשורת הבינלאומית. בישיבה השתתף שדרן הרדיו האמריקאי לארס לארסון, שתכניתו זוכה לרייטינג ארצי של מיליוני מאזינים מדי יום, שר ההסברה והתפוצות וכתבי תקשורת ישראליים וזרים. יו"ר הוועדה ח"כ דני דנון (הליכוד) הדגיש כי הישראלים מאמינים בצדקת דרכם, ואינם מעוניינים בתקשורת שתשדר תעמולה אלא בכזו שתסתפק בהצגת העובדות. "אנו משוכנעים שכשאנשים ידעו את האמת – די בכך. המאבק התקשורתי איננו פוסק לרגע, ולא ננצח בו בנוק-אאוט אלא בנקודות".

יולי אדלשטיין, שר ההסברה והתפוצות, הציג את פרויקט הבאתם לארץ של שדרני רדיו מובילים בעולם ושחקנים בכירים. "הפעילות שלנו בניו מדיה לא באה לעקוף את התקשורת הקלאסית, והשדרנים והשחקנים המגיעים לארץ הם המחליטים מה לראות ועם מי להיפגש". אמר. אדלשטיין תקף את המגמה "להשקיע את כל האנרגיה בוויכוחים עם מי ששונאים אותנו. יש לטפח גם את הקשרים עם האוהדים ועם החברים האוונגליסטים". לארסון עצמו קרא לישראלים "להראות לעולם מי אתם באמת. אתם הדמוקרטיה היחידה באזור, והיחס לערביי ישראל טוב ממה שהיו זוכים לו בכל מדינות האזור הערביות. היתרון של שדרני-רדיו הוא שלנו יש שלוש שעות מדי לילה, בעוד שב CNN מבקשים להסביר את כל מורכבות הסכסוך בדקה וחצי. צריך להראות את הפנים האנושיות והכלכלה המוצלחת של ישראל, והלוואי שאלוקים יברך את אמריקה באחוז אבטלה כה-נמוך כמו בישראל"...

דובר משרד החוץ יגאל פלמור, טען כי "אנחנו נלחמים על כל קול, על כל תחנת רדיו חשובה, על כל סקטור בכל מדינה. יש כאלו שלא מוכנים לדבר אתנו - אז אנחנו פועלים באמצעות מתווכים וגם מזמינים לארץ בכל שנה עשרות משלחות של עיתונאים, כולל אלו הביקורתיים, העוינים והמשמיצים ביותר. איננו מתייאשים מאף אחד".
ויקטוריה כנר, יועצת תקשורת לתקשורת הזרה בארץ ובחו"ל קראה להציג את ישראל לא מהוויכוח הפוליטי אלא דרך הכלכלה, התרבות והאנשים. מיכאל בלום, כתב סוכנות הידיעות הצרפתית קרא לשתף בפרויקט יותר תקשורת צרפתית, בגלל השפעתה הרבה בעולם, ואילו העיתונאי דוד בדין אמר כי "הפלשתינאים הם המסבירים הטובים ביותר שלנו. כשרואים שהרשות הפלשתינאית - במימון המדינות הדמוקרטיות – טוענת שישראל כולה היא שטח כבוש וההתנחלויות הן יפו, עכו, רמלה, ובאר שבע, המציאות מדברת בעד עצמה".

לעומתם, איש הטלוויזיה הישראלית יעקב אחימאיר שאל מהי בכלל המדיניות של ישראל שאפשר להסביר אותה. "הרי שר החוץ אומר שאין סיכוי לסיים את הסכסוך, ובו בזמן מתנהל מו"מ ברבת עמון. אז מי בעצם הצודק. אינני יודע איך מתפתלים שגרירי ישראל ומסבירים זאת".



חני לוז, מבקרת תקשורת ומייסדת מרכז תדמי"ת הזהירה כי העיתונות השלילית בישראל מזינה את העיתונות בחו"ל נגד ישראל. "מהדמוניזציה של המתנחלים בתקשורת הישראלית - לומדים כלי התקשורת בעולם לעשות דמוניזציה לכל הישראלים".

ח"כ דניאל בן סימון (העבודה) קרא להביא לארץ "לצד אורחים שאוהבים אותנו כל כך, גם כאלו שאוהבים אותנו פחות ולשמוע מהם מה מפריע להם. לא ייתכן שכל מי ששואל שאלות עלינו מסומן כאויב", ואילו ח"כ מרינה סולודקין (קדימה) קראה להוסיף עיתונאים מצרפת, רוסיה ואוקראינה, ופנתה לשדרן האמריקאי ליסייע בשחרור יונתן פולארד. חברתה לסיעה, יוליה שמאלוב-ברקוביץ' האשימה כי התקשורת הישראלית מציגה חצי מהעם כמחרחר ריב ומדון, וקראה "להתחיל את ההסברה בבית".
 
 

Israel Resource News Agency  /  CENTER FOR NEAR EAST POLICY RESEARCH Ltd
POB 71098, Beit Agron International Press Center, 37 Hillel Street, Jerusalem 94581 Israel
Tel. (+972-2) 623 6368 or cell phone (+972-54) 722-2661
IsraelNewsInvestigations@gmail.com

© All rights reserved

בניית אתרים | עיצוב אתרים | קידום אתרים | כרטיס פייסבוק עסקי סטודיו רותם-בר: rotembarstudio.com