דף הבית >> נושאים לתחקיר >> נושאים נוספים >> גמגום וחולשה - כבר חמש שנים

גמגום וחולשה - כבר חמש שנים

 

העיתונאי והחוקר דוד בדין, מתאר בראיון לערוץ 7 את התנהלותם של גורמי הביטחון מול האירועים האלימים בנבי סאלח כבר חמש שנים.

אלירן אהרון, י"ח באלול תשע"ה, 








 


העיתונאי והחוקר דוד בדין, מייסד ומנהל סוכנות הידיעות הירושלמית ′מקור ישראלי′, מתאר בראיון לערוץ 7 את הריפיון ואת המחדל שבהתנהלות כוחות הביטחון נגד המפגינים האלימים בנבי סאלח, שהביאו לאירוע המביש ביום שישי האחרון.

הוא מסביר את הרקע למהומות שהתרחשו ביום שישי בנבי סאלח, "לפני חמש שנים הייתה מריבה בין היישוב חלמיש - נווה צוף שבבנימין לתושבי הכפר נבי צלאח על בארות מים שנמצאות באזור, והערבים הפסידו בבג"ץ, וזה לא קורה כל יום שערבים מפסידים בבג"ץ. מאז הם מפגינים נגד חלמיש, נגד הצבא ונגד המנהל האזרחי וכל יום שישי במשך חמש שנים יש מצעד של ערבים לחלמיש.

''הם מודיעים לפני כן לתקשורת והם מתעדים בעצמם את ההפגנות ומוציאים בכל מוצאי שבת סרט. כל מוצאי שבת במשך חמש שנים הם מראים את האלימות האיומה של המפגינים שזורקים בקבוקי תבערה ומיידים אבנים על החיילים ועל הרכבים אזרחיים באזור".

הוא מתאר את מה שאירע כאשר ארגונו פנה לרשויות החוק, "פנינו למשטרה וגם לצבא, ושאלנו מדוע לא עוצרים את המארגנים לפני ההפגנה? הרי הם מודיעים שיקיימו הפגנה אלימה. הם השיבו לנו שזה תפקיד השב"כ ומערכת הביטחון, ומערכת הביטחון קיבלנו תשובה שזה עניין של המשטרה". 

בדין מספר שבזמן שה"פינג פונג" כלשונו של העברת האחריות נמשך האלימות נמשכת אף היא, "כמו כן המפגינים מלווים בקונסולים זרים, וזה גורם לצבא להיסוס בתגובה נגד המתפרעים. יש שם כל הזמן ילדים ונשים חלקן בהריון. בדרך כלל נמצאים בין חמישה עשר לשלושים חיילים שפרוסים על הכביש, ומרחיקים את המפגינים כשהם מתקרבים ומיידים בקבוקי תבערה ואבנים".

בדין מזהיר שבעקבות "ההצלחה" של האירוע ביום שישי האחרון מבחינת המפגינים בשבוע הבא האירועים יחזרו על עצמם.

הוא תוהה האם מינוי מפכ"ל משטרה חדש יביא לשינוי המצב, "השאלה היא האם המפכ"ל החדש יעשה משהו כדי לשנות את המצב. לא ייתכן שבגלל המיקום של האירועים ביו"ש זה ימשיך, וחיילים ואזרחים שלנו יספגו אבנים ובקבוקי תבערה", וכל זה כאשר הכתובת רשומה על הקיר ולכולם ידוע מקום וזמן האירועים.

בדין מציע לאזרחי ישראל לפנות למשטרה כדי שתעצור את המתפרעים, "הם עושים לנו עבודה טובה בכך שהם מפרסמים את הסרטונים של ההתפרעויות שלהם. צריך רק לדרוש שמפגינים שאומרים מראש שיהיו אלימים לעצור בעדם".

 

http://www.inn.co.il/News/News.aspx/305268

 

 

Israel Resource News Agency  /  CENTER FOR NEAR EAST POLICY RESEARCH Ltd
POB 71098, Beit Agron International Press Center, 37 Hillel Street, Jerusalem 94581 Israel
Tel. (+972-2) 623 6368 or cell phone (+972-54) 722-2661
IsraelNewsInvestigations@gmail.com

© All rights reserved

בניית אתרים | עיצוב אתרים | קידום אתרים | כרטיס פייסבוק עסקי סטודיו רותם-בר: rotembarstudio.com