דף הבית >> נושאים לתחקיר >> מאמרי עומק על הרש"פ >> בחסות יפן: חוברת פלשתינית שמוחקת את ישראל

בחסות יפן: חוברת פלשתינית שמוחקת את ישראל

אחרי ספרד וגרמניה גם יפן מנפיקה פרסום פלשתיני המוחק כל זכר לישראל. לאן נעלמו ההצהרות על שתי מדינות לשני עמים?

שמעון כהן, א' בסיון תשע"ה, 
 
כריכת החוברת
צילום: דוד בדין

 

 

מחלקת הפיתוח הבינלאומי של ממשלת יפן הוציאה חוברת תיירות פלשתינאית ובה אין איזכור כלשהו לישראל. על החוברת שאינה יחידה בין פרסומים בינלאומיים מסוגה, מספר העיתונאי והתחקירן דוד בדין.

בחוברת המדוברת גם נמחק שמה של ישראל או כל איזכור לקיומה וגם משובצים שמות ערביים לערים הישראליות שבתחומי ישראל הקטנה.

בדין מציין כי העיצוב הגראפי של המפה המופיעה בחוברת מלמדת על יחידה גיאוגראפית אחת בין "פלשתין", שהיא מושא החוברת, לבין שאר חלקי הארץ. אמנם מצויין גבול הקו הירוק, אך הצבע הלבן האחיד של השטח כולו מרמז לטעמו על תפיסת השלבים שבה לאחר הקמת פלשתין בשטחי יהודה ושומרון היעד הוא שאר חלקי הארץ

בדבריו תוהה בדין כיצד קורה שמדינה כדוגמת יפן המצדדת בחזון שתי המדינות מנפיקה חוברת שבה אין זכר לקיומה של ישראל. עם זאת הוא מעיר כי זו אינה הפעם הראשונה שהפקה ממשלתית בינלאומית מעניקה לגיטימציה למחיקתה של ישראל מהמפות. כך היה גם בחוברת שעסקה בזכות השיבה בהוצאת ממשלת גרמניה, כך היה במפה שיצאה לאור על ידי ממשלת ספרד ובעבר אף ארה"ב הנפיקה פרסום דומה.

בהקשר זה מזכיר בדין כי מדינות אירופיות כדוגמת פינלנד, הולנד ומדינות נוספות הן המוציאות לאור של ספרי הלימוד הפלשתיניים, ספרים המאושרים ללימוד על ידי משרד החינוך הישראלי, ובהם קריאה להשמדתה של ישראל והמפות שבהם מוחקות כל זכר לקיומה. גם כאן בדין תוהה מדוע מדינות הדוגלות בשתי המדינות מאפשרות מחיקה של אחת מהן.

בדין מספר כי במקרה הגרמני הדברים הוצגו בשעתו בפני נשיא גרמניה בעת ביקורו בישראל, וזה בחר להגיב בדרישה שהישראלים לא יתערבו בענייניה הפנימיים של גרמניה. מספרד, אגב, לא הגיעה תגובה.

בדין עצמו פנה לממשלת יפן בדרישת הבהרות לגבי החוברת החדשה. גם מערכת ערוץ 7 שיגרה בקשת תגובה לשגרירות היפנית. תגובה טרם התקבלה. במידה ותגיע כזו נפרסם אותה במלואה.

בהמשך הדברים מעיר בדין כי "מי שנכנס לעיר העתיקה בצד שמאל של שער יפו יש שם חוברות תיירות שמחולקות על ידי הפלשתינים והאיחוד האירופי. משרד התיירות שלנו אישר את זה". כעת, עם חילופי הגברי במשרדי החוץ, התיירות והחינוך הוא מקווה כי יתחולל מפנה גם בסוגייה זו ואישורים לחוברות תיירות וספרי לימוד המסיתים להשמדתה של ישראל לא יאושרו עוד.

 

Israel Resource News Agency  /  CENTER FOR NEAR EAST POLICY RESEARCH Ltd
POB 71098, Beit Agron International Press Center, 37 Hillel Street, Jerusalem 94581 Israel
Tel. (+972-2) 623 6368 or cell phone (+972-54) 722-2661
IsraelNewsInvestigations@gmail.com

© All rights reserved

בניית אתרים | עיצוב אתרים | קידום אתרים | כרטיס פייסבוק עסקי סטודיו רותם-בר: rotembarstudio.com